Dynamic Ads přicházejí na Instagram

11. 5. 2016Novinky z Facebooku

Facebook dnes uvádí nový formát reklam na Instagramu – Dynamic Ads for Instagram. Formát dynamického retargetingu, který je důvěrně známý performance marketérům na Facebooku, umožňuje vytváření produktových reklam nově i na Instagramu, a to dynamicky z produktového katalogu (Product Feed).

Proč vznikly Dynamic Ads pro Instagram?

Jak dochází ke změnám uživatelského a nákupního chování, k posunu objevování, prohlížení i samotného nakupování na mobilních zařízeních, tak se i aktivita inzerentů přesouvá do mobilů. Z 54 % tráví lidé čas na mobilních zařízeních v aplikacích. V USA téměř 60 % lidí řeklo, že na Instagramu objevuje nové produkty ke koupi, a 75 % dotázaných reklama na Instagramu inspirovala k nějaké akci (například k objednávce).

K dnešnímu dni bylo na Facebook nahráno již kolem 2,5 miliardy produktů. Tyto produktové katalogy teď inzerenti mohou využívat k dynamické tvorbě reklam nejenom na Facebooku, ale i na Instagramu, a díky tomu ukázat lidem relevantní produkty.

Jak fungují Dynamic Ads pro Instagram?

Dynamic Ads fungují na Instagramu velmi podobně jako na Facebooku, tedy projeví-li uživatel zájem o konkrétní produkt v nabídce e-shopu tím, že si ho prohlédne (Product View) nebo ho vloží do košíku (Add-To-Cart), je možné jej dynamicky retargetovat, tedy ukázat mu přesně ten produkt, o který se zajímal na Instagramu, a připomenout mu jeho úmysl produkt koupit.

Dynamic Ads for Travel a aktualizace WCA

Facebook tento formát uvádí spolu s několika dalšími novinkami. Jsou to především Dynamic Ads for Travel a aktualizace Website Custom Audiences.

Stále více lidí totiž vyhledává možnosti cestování na mobilu. Například v USA se letos odhaduje, že tak učiní až 73 % uživatelů. Dynamic Ads for Travel zahrnují také místo a čas, díky čemuž mohou inzerenti zobrazit relevantní informace těm, kdo projevili zájem o cestování do určitým destinací během určitého období. Pokud například uživatel hledal ubytování nebo si koupil letenku, zobrazí se mu v reklamě nabídka hotelů s aktuálními informacemi o ceně a podobně.

10000000_598968720271388_1859491343_n

Zdroj: Facebook

Facebook dnes také zavádí pokročilé funkce pro Website Custom Audience, které umožňují rozlišit a propojit se s návštěvníky, kteří na webové stránce vykazují různé typy chování. Reflektují tím skutečnost, že někteří návštěvníci jsou pro byznys hodnotnější než jiní.

Nové WCA nabízí tyto možnosti cílení:

  • frekvence – kolikrát uživatel provedl určitou věc, například navštívil určitou stránku
  • strávený čas – jakou dobu strávil uživatel prováděním určité věci, například prohlédáváním webu nebo prohlížením určité stránky
  • dynamické datum – rozsah dat, kdy uživatel projevil zájem, například o koupi letenky nebo rezervaci hotelu
  • souhrn hodnot – celková částka, kterou uživatel utratil
  • zařízení – zahrnuje Android, iOS, desktop a další mobilní zařízení

Podrobnosti o všech novinkách se dozvíte také na blogu Facebooku.

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře