Engage Prague 2016 – highlighty a zhodnocení dopoledního programu

Adam Zbiejczuk

12. 5. 2016NázoryNovinky z Facebooku

Co přinesl dopolední program na Engage Prague 2016? Jako opakující se téma se nám objevuje několik podstatných zjištění: Je potřeba být tam, kde jsou vaši zákazníci, a je potřeba tam být teď hned. Proto se zdá, že hlavním letošním trendem jsou Messengery a jejich využití, což se opakovalo v řadě prezentací.

Engage Prague 2016 je již pátým ročníkem v řadě akcí a konferencí, které organizují Socialbakers. Letos přilákali do Prahy celou řadu velkých jmen ve smyslu značek, jejichž zástupci prezentují svoje best practices. Celá akce je možná víc o networkingu a o tom “být viděn”, než nutně o tom, že se dozvíte nějaké převratné novinky, speciálně pokud jste v branži a spoustu toho znáte.

Zaznělo tu v kuloárech, že je to takový “Social media ples v Opeře”. Ale i pokud nejste na místě, stojí za to si zrekapitulovat trendy, zvlášť pokud vám je potvrdí některé z největších značek na světě vůbec. A to vše na světové úrovni, i co se týče designu, organizace i jídla.

Socialbakers

Jan Řežáb, zakladatel Socialbakers, začal s rekapitulací témat uběhlých let:

  • 2012 – Return to engagement
  • 2013 – Socially devoted (social customer care)
  • 2014 – Socially native (social in every part of the business)
  • 2015 – Data Driven (Making business decisions based on data)

A přiblížil social media trendy pro rok 2016:

  • Media are paid channels
  • Facebook Instant Articles
  • Facebook Canvas
  • Google reinvents – Google Posts
  • Live Video
  • Private messaging pro firmy
  • Využití botů (Messenger, Kik, Skype, Line a další)