Facebook a Instagram zavádí další opatření proti obsahu se zdravotní tematikou

1. 11. 2019Novinky

Facebook v září oznámil, že se více zaměří na kontrolu příspěvků se zdravotní tematikou, a nyní přichází s dalšími omezeními, které ovlivní reklamu na diety a estetickou chirurgii. Druhé opatření má podobu speciálních oznámení, která bojují proti dezinformacím v oblasti vakcín a očkování.

Facebook i Instagram začnou omezovat reklamy týkající se dietních výrobků a zákroků estetické chirurgie. Cílem je zabránit klamavé reklamě a chránit zdraví uživatelů.

Platformy omezí příspěvky uživatelům mladším 18 let, které budou propagovat produkty na hubnutí nebo chirurgické procedury spojené s komerční nabídkou (pokud budou obsahovat slevové kódy nebo cenu a budou motivovat ke koupi).

Dále Facebook zcela odstraní veškerý obsah, který bude poskytovat klamavé informace spojené se zázračným hubnutím.

Druhou novinkou jsou speciální oznámení, která se uživatelům zobrazí při vyhledávání obsahu s tematikou očkování a vakcín na Facebooku, Instagramu, ve skupinách i pomocí hashtagů. Uživateli se v takovém případě zobrazí oznámení, které ho vyzve, aby si vyhledal informace na důvěryhodném zdroji.

Zdroj: Engadget.com

Pokud budete mít podezření, že se jedná o klamavý obsah nebo takový, který porušuje pravidla, Facebook i Instagram vás vyzývají, abyste jim tyto případy nahlašovali.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře