Facebook a jeho platformy se blíží 3 miliardám uživatelů

11. 5. 2020Novinky

Facebook pokořil další milník. V 1. kvartálu letošního roku se dočkal dvojciferného nárůstu uživatelů i tržeb. Podle nejnovějšího reportu však brzy očekává výrazné zpomalení.

Facebooku v Q1 2020 přibylo 105 milionů uživatelů, což představuje 10% meziroční nárůst. Celkově tak má 2,6 miliardy měsíčně aktivních uživatelů.

Zdroj: Facebook

Počet nových uživatelů, kteří jsou na síti aktivní každý den, překročil hranici 77 milionů, což představuje největší nárůst od roku 2011. Nesporný vliv na to má plošná karanténa v mnoha zemích, protože lidé zůstávají doma a používají Facebook častěji než dříve.

Zdroj: Facebook

Metriky také odrážejí zvýšený engagement uživatelů po celém světě. Lidé v současné době používají více produktů Facebooku a věnují se jim častěji. Chtějí totiž zůstat ve spojení s lidmi a firmami, na kterých jim záleží. Po uvolnění koronavirových opatření Facebook očekává, že se tento zájem sníží.

Také ostatní platformy, které spadají pod Facebook, si v prvním kvartálu vedly dobře. Společně s Facebookem se Messenger, WhatsApp a Instagram blíží velkému milníku – celkovým 3 miliardám uživatelů.

Zdroj: Facebook

Pokud jde o tržby, získal Facebook v Q1 zhruba 17,74 miliard USD. Tato suma překonala odhady analytiků.

Zdroj: Facebook

Co se týče metrik vztahujících se k firmám, bylo v prvním kvartálu složité porovnat současnou aktivitu oproti normálnímu období. V této době se totiž firmy ani lidé nechovají běžně. Čísla přesto ukazují, že Facebook zůstal pro mnoho firem klíčovým zdrojem a pojítkem s uživateli.

V posledních třech týdnech kvartálu však Facebook zaznamenal výrazný pokles poptávky po reklamě. S tím souvisí i pokles cen reklam. Vliv na to jistě mají i snahy zmírnit šíření koronaviru, kvůli kterým musela řada malých a středních podniků ukončit provoz. Firmy se v této době také více spoléhají na vlastní reklamní nástroje.

Zajímají vás podrobnosti a další data za Q1 2020? Podívejte se na celý report.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře