Facebook aktualizuje požadavky na vytváření Custom Audience

26. 6. 2018Novinky

Od 2. července budou muset inzerenti, kteří nahrávají seznam s kontakty pro tvorbu Custom Audience, specifikovat původ informací o publiku. Tato podmínka vychází z požadavků směrnice GDPR.

Facebook zavádí změny, které se týkají správy Custom Audience. Kvůli evropské směrnici pro ochranu osobních údajů vyžaduje větší transparentnost ohledně toho, proč uživatelé vidí danou reklamu, která se zobrazuje v jejich News Feedu.

Nová podmínka Facebooku začne platit 2. července a najdete ji ve Správci reklam při nahrávání složky s kontakty. Na tomto místě bude potřeba upřesnit, jestli vám shromážděné informace poskytli přímo lidé, třetí strana (partneři), nebo jste je získali kombinací obou možností.

Díky tomu budou uživatelé přesněji vědět, proč se jim reklama na zdi zobrazuje. Když kliknou na možnost „Proč vidím tuto reklamu?“ v menu u reklamy, uvidí zdroj, odkud pochází jejich kontakt, proč byli zařazení do Custom Audience a jestli je inzerent zasáhl pomocí mobilního telefonu nebo e-mailové adresy.

Tento požadavek se vztahuje na kohokoliv, kdo spravuje Custom Audiences. Každý, kdo má přístup do reklamního účtu a uploaduje seznamy, musí přijmout podmínky, nikoliv jen správce.

Od 2. července bude také potřeba, aby inzerenti, kteří sdílí zákaznické složky k vytvoření Custom Audience s další stranou (například firma, která je sdílí s agenturou), potvrdili vzájemný vztah přes Business Manager. Souhlas se vyžaduje od obou stran. Podrobnosti k souhlasu najdete zde.

Pokud máte zájem o bližší informace, jak správně naložit s vytvářením Custom Audiences, podívejte se do nápovědy Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře