Facebook bude penalizovat zavádějící titulky

19. 11. 2018Novinky z Facebooku

Technologie Facebooku umí nově posuzovat i penalizovat nadpis a obsah článku odděleně. Zvýší se tak míra kontroly autentičnosti informací a nový systém bude snižovat ranking lživých nebo zavádějících nadpisů.

V poslední době dochází k mnoha sporným případům, kde byl nadpis nepravdivý, ale obsah příspěvku byl v pořádku. Facebook tedy zavádí nové hodnocení, které bude umět posoudit, zda-li je nadpis lživý. Takové titulky bude penalizovat. Míra postižení se bude lišit podle toho, jestli je celý článek včetně nadpisu nepravdivý, nebo je zavádějící jen titulek.

Statistiky ukazují, že 80% uživatelů čte titulky článků a příspěvků. Proto mnozí novináři, bulvární média nebo vydavatelé tiskových zpráv stále častěji píší nadpisy ve stylu děsivé nebo zavádějící informace. Chtějí tak motivovat čtenáře, aby je titulek přilákal a na článek klikli.

Jedním z příkladů je oznámení úmrtí Sylvestera Stalloneho. Jednalo se o lživý nadpis, který měl přilákat čtenáře ke čtení článku. Dalším příkladem je zavádějící titulek příspěvku upozorňujícího na úmrtí po kousnutí pavoukem. Jeho nadpis vyvolal velký počet sdílení, komentářů a diskuzí, ale nebyl pravdivý. Obsah se odkláněl od nadpisu. Nová technologie proto bude zamezovat šíření právě takového typu obsahu.

Facebook v poslední době soustřeďuje své strategie na boj proti falešným zprávám a zaměřuje se na větší transparentnost obsahu a reklamy. Začal už například penalizovat reklamy s nižší kvalitou, nově bude postihovat stránky s ukradeným obsahem a také představil nový archiv politických reklam, který zvýší jejich transparentnost.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře