Facebook chce vnést do News Feedu více kontextu

17. 10. 2017Novinky z Facebooku

Facebook přemýšlí nad způsobem, jak články, které sledujete ve svém News Feedu, zasadit do širšího kontextu. Chce totiž, aby uživatelé získávali důvěryhodnější informace a vydavatelé byli ve větší interakci se čtenáři. Vše je ale zatím v testovací fázi.

Pokud spadáte do malé testovací skupiny, máte funkcionalitu již k dispozici. Díky ní vidíte v horní části sdílených článků charakteristickou ikonku s písmenem “i”. Pokud na tlačítko kliknete, vyskočí vám pop-up okno s doplňkovým kontextem týkající se daného článku. Ten zahrnuje:

  • odkaz na Wikipedii určený vydavatelům článků
  • populární články nebo související články stejného tématu
  • informace o tom, jak ostatní uživatelé sdílejí tyto články
  • upozornění, pokud některá z výše uvedených informací chybí, což pomůže doplnit kontext

Nový prvek zavádí Facebook proto, abyste se mohli na základě dostatečných informací rozhodnout, které články si přečtete, nasdílíte nebo jim budete důvěřovat. Funkcionalita zároveň spadá do myšlenky Facebook Journalism Projectu, v rámci něhož vydavatelé spolupracují na šíření kvalitního a důvěryhodného obsahu.

Řady stránek se tato novinka nijak výrazně nedotkne. Vliv na distribuci obsahu v News Feedu bude totiž mizivý.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře