Facebook po úspěšném testování zavádí globálně do facebookových skupin tagy, pomocí kterých můžete přidávat kategorii témat k příspěvkům. Cílem je zlepšit orientaci a vyhledávání obsahu ve skupinách.
Popularita facebookových skupin je stále velká. Setkáváme se i se skupinami, které mají desítky až stovky tisíc členů. V takových komunitách se vyskytuje obrovské množství příspěvků a pro uživatele může být procházení obsahu nepřehledné a chaotické. To může mít negativní dopad na zapojení členů do diskuzí i jejich interakce.
Z tohoto důvodu Facebook zavedl štítky, pomocích kterých se mohou jednotlivé příspěvky řadit do vytvořených kategorií témat.
Jak fungují témata příspěvků:
- Témata mohou vytvářet, upravovat nebo mazat pouze administrátoři a moderátoři skupin.
- V momentě, kdy správce skupiny vytvoří téma, může ho kdokoliv ve skupině použít pro označení svého příspěvek (uživatel může ale napsat příspěvek i bez přiřazení tématu).
- Každý příspěvek může mít přiřazené maximálně 1 téma.
Jak vytvořit téma pro skupinu, kterou spravujete:
- Začněte psát ve skupině příspěvek.
- Mezi volbami pod příspěvkem uvidíte kolonku Přidat téma příspěvku.
- Následně si vyberete z již uložených témat nebo si vytvořte nové.
Jak vložit téma k příspěvku:
Vložení tématu k příspěvku je velmi jednoduché. Pokud skupina, do které chcete příspěvek přidat, má již kategorie vytvořené, objeví se vám tato možnost při vytváření příspěvku. Stačí pak zvolit vhodnou kategorii.
Jedná se o nepatrnou, ale velmi užitečnou aktualizaci, která pomůže lépe organizovat obsah ve skupinách. Vyhledávání podle témat usnadní uživatelům rozvíjet diskuze a správci skupin budou mít lepší přehled o tom, která témata jsou nejpopulárnější.
Facebook bude nástroj zpřístupňovat globálně všem facebookovým skupinám a bude k dispozici jak v mobilní aplikaci, tak v desktopové verzi.
Další velmi užitečnou funkcí pro správce skupin, kterou Facebook nedávno začal zavádět, je upozornění na klíčová slova.