Facebook Instant Games se otevřely všem vývojářům

21. 3. 2018Novinky z Facebooku

Platforma Facebook Instant Games byla dosud v testovací fázi a její dostupnost tak byla limitovaná. Nyní ji ale sociální síť zpřístupňuje všem vývojářům. Facebook to oznámil před konáním Konference vývojářů her. Nové změny nabídnou zajímavé funkce včetně možnosti propagovat hry a zpeněžit reklamy.

Hry jsou na Facebooku k dispozici již dlouho. Platforma Instant Games byla poprvé uvedena v roce 2016 a ze 17 původních titulů se loni rozrostla na současných 200 her. Dosud ji mohly otestovat vybrané vývojářské týmy, jako je Bandai Namco, Konami, Taito, Zynga a King, kteří nabízejí populární tituly jako Pac-Man, Space Invaders či Words with Friends.

Instant Games umožňují vývojářům vytvářet hry optimalizované i pro mobilní zařízení s využitím technologie HTML5. Zvláštnost tohoto jazyka spočívá v tom, že v prohlížeči pracuje nativně, aniž by potřeboval další aplikace stažené prostřednictvím obchodů. Hry fungují na Facebooku i v Messengeru.

V říjnu pak Facebook oznámil, že začne testovat video reklamy během hry (tzv. Rewarded Video Ads), videoreklamy s odměnou za zhlédnutí, a také nákupy v aplikacích (In-App Purchases). Nástroje byly opět k dispozici jen vybraným vývojářům.

Facebook také představil několik nových funkcí, které pomůžou vývojářům rozvíjet a zpeněžovat hry. Spuštěno bylo API rozhraní pro reklamy, ale nákupy v aplikacích jsou nadále v testovacím režimu.

Vývojáři budou mít také přístup:

  • k funkci Monetization Manager, kde budou moci vidět spravované reklamy a sledovat, jak dobře umístění reklam funguje,
  • ke Game Switch API, jenž se využívá pro cross promotion her napříč platformou,
  • k vytváření Deep linků mimo Facebook a Messenger.

Tyto nástroje pomohou developerům získat nové příjmy z reklamy v prostředí her.

Aktualizovat se má i algoritmus hodnocení her, který je založený na nedávné aktivitě uživatele, tedy o jaké hry projevil zájem a jaké aktualizace svých in-game leaderboards provedl.

Dojde i k úpravě možnosti reklam, kde bude možné vytvářet reklamní kampaně, jež povedou k získání nových hráčů z prostředí Facebooku. Tento typ reklamy nasměruje hráče po kliknutí přímo do dané hry.

Více informací o Facebook Instant Games pro vývojáře najdete v následujících dokumentech:

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře