Facebook končí s “Explore Feedem” a vrací zeď do normálu

6. 3. 2018Novinky z Facebooku

Facebook přišel na to, že “Explore Feed”, kam chtěl přesunout příspěvky stránek, není to pravé ořechové, a rozhodl se ponechat News Feed v původním stavu. Algoritmus, který firemní obsah staví až za příspěvky přátel, se ovšem nemění.

Testování oddělených prostorů pro zveřejňování příspěvků trvalo pět měsíců. Vydavatelé, značky a firmy ze šesti zemí, které byly do testu zapojené, zaznamenaly výrazný pokles v počtech uživatelů, kteří na příspěvky reagovali. A to bylo dokonce ještě před změnou algoritmu, který od ledna letošního roku upřednostňuje příspěvky přátel a upozaďuje obsah, který zveřejňují firmy.

Ze zpětné vazby uživatelů totiž vyšlo, že lidé nechtějí sledovat dva oddělené feedy. Nebyli ani spokojení s obsahem, který se jim nově zobrazoval, a změna nijak razantně nepřispěla ani větší interakci s rodinou a přáteli.

Konec testování tak naznačuje i konec samotného “Explore feedu”. Špatná zpráva pro firmy však je, že Facebook bude nadále upřednostňovat příspěvky přátel před firemním obsahem. Na tom se zatím bohužel nic nemění.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře