Facebook mění hodnocení videí

31. 5. 2019Novinky z Facebooku

Facebook bude měnit v následujících měsících algoritmus pro způsob řazení videí. Uživatelům chce nabídnout kvalitnější video obsah a tvůrcům vytvořit lepší podmínky pro budování komunity.

Pokud si tvoříte videa sami na základě vašich autentických záběrů a sami si svou tvorbu upravujete, potěší vás, že Facebook bude tento typ originálních videí ještě více podporovat. Stejně tak bude lépe hodnotit videa, ke kterým se budou diváci vracet a opakovaně je vyhledávat.

Facebook bude klást důraz i na délku sledování a bude přidávat váhu videím, která zaujmou uživatele alespoň na jednu minutu a mají délku více než tři minuty. Algoritmus bude také monitorovat, jestli divák viděl video až do konce, jak byl při sledování aktivní a jaký má video engagement.

Facebook v tiskové zprávě uvedl, na jaká kritéria videí se bude při hodnocení zaměřovat:

  1. Originalita a původnost
  2. Záměr a loajalita
  3. Délka videa a sledování

Změna se bude týkat News Feedu, Facebook Watch a doporučených videí na Facebooku.

Cílem je mít na platformě více kvalitních i originálních videí a omezit obsah s nízkou přidanou hodnotou. Navíc by měl update rankingu celkově podpořit sdílení videí, počet jejich zobrazení a růst fanouškovské základny tvůrců.

Změna rankingu je také krokem proti stránkám, které vydělávají na cizím video obsahu.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře