Facebook nabídne sponzorované zprávy v Messengeru všem inzerentům

6. 11. 2017Novinky z Facebooku

Sponzorované zprávy běží v Messengeru od loňského listopadu, ovšem zatím je měl k dispozici pouze malý počet vyvolených testovacích inzerentů. Protože se ale osvědčily, v následujících měsících je Facebook uvolní i pro všechny ostatní.

Díky sponzorovaným sdělením v Messengeru můžete znovu zaujmout zákazníky, se kterými jste již ve spojení, a sdílet s nimi relevantní obsah, jako jsou nabídky, slevy a další. Protože je však prioritou Facebooku zachovat uživatelům pohodové konverzační prostředí, vytváření a distribuce těchto zpráv bude mít přísná pravidla.

Platí tu například, že sponzorované zprávy nesmíte posílat lidem, se kterými jste v Messengeru zatím konverzaci nevedli. Uživatelé mají také plnou kontrolu nad těmito sděleními a mohou vaše zprávy kdykoliv zablokovat. Uživatelům se sponzorovaná zpráva také doručí nejdříve po 24 hodinách od vaší poslední interakce v Messengeru.

Pokud vaše firma používá Messenger, budete moci sponzorovaný obsah vytvořit ve všech reklamních rozhraních – v Ads Manageru, Power Editoru i skrze API. V budoucnu se také stane součástí reklamních účelů, abyste k němu měli snazší přístup.

Než se však pustíte do rozesílání, je potřeba vytvořit vlastní publikum. To uděláte, jen pokud máte dostatek otevřených konverzací a zákaznická konverzační skupina je tedy dostatečně široká. Budete mít také samozřejmě možnost určitý segment publika vyloučit, a to na základě demografických údajů nebo eventů z Facebook pixelu.

Díky vlastním metrikám se rovněž dozvíte, jak jsou vaše sponzorované zprávy úspěšné. Běžná konverzní data i klíčové metriky Messengeru najdete v Ads Manageru.

A za co u sponzorovaných zpráv jako inzerenti platíte? Facebook si účtuje za zobrazení. Imprese se započítají poté, co se zpráva uživateli zobrazí na homepage jeho Messengeru. Pokud si uživatel vaši zprávu otevře znovu, žádné další poplatky už nejsou.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře