Mít přehled o tom, kde a v jakém kontextu se reklamy zobrazují, je pro inzerenty na Facebooku klíčové. Proto sociální síť přidává dva nové prvky, které vám umožní větší kontrolu nad placementy.
Facebook zavádí v průběhu času stále nová umístění pro reklamy. Jenže občas se může stát, že se vaše reklama zobrazí u obsahu, se kterým nejste úplně ztotožnění nebo je pro vaši službu či produkt zcela nevhodný.
Proto Facebook přišel s několika možnostmi, jak zobrazování reklam kontrolovat. Řeč je například o black listech, který blokují specifický obsah, nebo o možnosti vyloučit určité kategorie, se kterými se značky nechtějí spojovat.
Tyto nástroje umožnily kontrolu v placementech, jako jsou Facebook in-stream videa, Instant Articles a Audience Network. Nyní sociální síť představila další dvě funkcionality, které kontrole zobrazování reklam pomohou ještě o něco více.
Seznamy vydavatelů
Seznamy vydavatelů začal Facebook sdílet s inzerenty už loni. Slouží k tomu, abyste se podívali na kompletní přehled mediálních vydavatelů, kteří monetizují své stránky a aplikace na Audience Network a u kterých se může zobrazovat vaše reklama.
Na základě tohoto seznamu se pak můžete rozhodnout, jestli chcete případně některé vydavatele vynechat. Tyto seznamy teď zahrnují i Instant Articles a Facebook in-stream videa.
Reporty o doručení
Druhou novinkou jsou reporty o doručení reklamy. Díky nim získáte kompletní seznam vydavatelů a jejich stránek nebo aplikací, kde se vaše reklamy skutečně zobrazovaly. Reporty se opět vztahují na Facebook in-stream, Instant Articles i Audience Network.
Report o doručení vám přesně ukáže, které reklamy se zobrazily v kterém kontextuálním placementu. Díky tomu pak můžete posoudit, jestli umístění u daného obsahu splňuje vaše očekávání a je adekvátní pro vaše reklamy nebo značku, či nikoliv.