Facebook obnovuje odhady dosahu s vlastními okruhy uživatelů

18. 7. 2019Novinky z Facebooku

Zhruba před rokem přestal Facebook ukazovat odhady dosahu u vlastních okruhů uživatelů kvůli chybě, která mohla ohrozit bezpečnost dat. Nyní funkci ale vrací do běhu a inzerenti tak budou moct opět vidět odhadovanou velikost publika pro kampaně s využitím vlastních okruhů uživatelů (Custom Audiences).

V březnu 2018 výzkumní pracovníci z Nortwestern University objevili chybu, která mohla umožnit odvození několika atributů cílení u uživatelů v publiku. Následně Facebook odhad dosahu přestal uvádět pro všechny typy vlastních okruhů uživatelů a společně s odborníky pracoval na řešení problému. Po odstranění chyby bude Facebook znovu inzerentům odhady postupně zpřístupňovat.

UPDATE JULY 2, 2019: Since suspending this feature last year, we’ve been working with researchers to improve the…

Zveřejnil(a) Facebook Bug Bounty dne Pátek 23. března 2018

Facebook se k situaci vyjádřil a oznámil, že pracoval na třech změnách, aby zlepšil bezpečnost uvnitř nástroje. Zabýval se soukromím, ochranou a novými omezeními. Nové limity se budou vztahovat k počtu publik nebo dotazům na API. Tato omezení by neměla mít vliv na běžné inzerenty, ale měla by zamezit případnému zneužití. Facebook tím zvyšuje bezpečnost dat z vlastních publik.

Odhady dosahu jsou pro inzerenty užitečným nástrojem, který jim pomáhá určit objem kampaní a podle toho efektivně spravovat rozpočet a bidding.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře