Facebook přidá metriky konverzí televizního vysílání

26. 1. 2016Novinky z Facebooku

Diváci při sledování televize rádi používají i svá mobilní zařízení a velkou část z toho stráví na Facebooku. Ten proto navázal spolupráci s agenturou Nielsen, která mu nově poskytne metriky konverzí mezi sociální sítí a televizí.

Průzkumy totiž ukázaly, že televizní diváci už dávno jen pasivně nesledují pořady odehrávající se na obrazovce. Aktivně o nich diskutují na Facebooku a vyhledávají si na něm obsah, který s daným pořadem souvisí, a to jak v reálném čase vysílání, tak mezi jednotlivými epizodami. Facebook se také stal jedním z nejlepších míst, kde se televizní stanice a tvůrci pořadů mohou propojit s fanoušky a vytvořit z nich komunitu, s níž se dá dále pracovat.

Agentura Nielsen, gigant v oblasti poskytování sociálních a TV metrik, již téměř 3 roky figuruje na Twitteru a nyní se s projektem “Social Content Ratings” přesouvá i na Facebook. Zde bude nabízet konverzní data vůbec poprvé. Analýzou projdou všechny facebookové příspěvky včetně těch veřejných, sdílených s přáteli, rodinou nebo fanoušky. Měřit se bude nejen během času vysílání, ale celých 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. V plánu je také integrace dat z Instagramu.

Stále více našich TV partnerů hledá nové a kreativní způsoby, jak zaujmout fanoušky během pořadů i po jejich skončení. Je proto zásadní, abychom byli schopni tyto snahy měřit a analyzovat. Díky spolupráci se společností Nielsen nyní můžeme měřit celkové publikum napříč obrazovkami a platformami. Tyto standardizované metriky pomohou našim partnerům vytvářet ještě lepší zážitky pro jejich nejvášnivější fanoušky. – Nick Grudin, Media Partnerships Director & Brian Robinson, Media Research Manager, Facebook

Nové metriky by televizním stanicím měly poskytnout lepší odhad, jak úspěšné jsou jejich strategie na sociální síti. Měly by jim také přiblížit vztah mezi aktivitou na Facebooku a laděním daného programu v televizi.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Konverzní data budou k dispozici v první polovině roku, zatím však jen v USA, Austrálii, Itálii a Mexiku.

Srpnové průzkumy také odhalily, že používání Facebooku v mnoha zemích dosahuje vrcholu ve stejné době jako sledování televize. Sociální síť proto ve vybraných zemích spustila nové přehledy, které zvýrazňují, kolik lidí je aktivních na Facebooku během primetimových hodin každý den v týdnu.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Další statistiky a zajímavosti najdete zde. A o propojení televize s Facebookem jsme vám psali také v tomto článku.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře