Facebook přinesl novinky pro Pages v mobilní verzi

10. 9. 2015Novinky

Stránky na Facebooku navštěvuje každý měsíc více než miliarda lidí po celém světě. Hledají užitečné informace, chtějí se o své oblíbené značce či podniku dozvědět víc. Stále více lidí ale tráví čas na svém mobilu nebo tabletu. Facebook se tomuto trendu neustále přizpůsobuje, a proto nyní představil novinky pro mobilní rozhraní, s nimiž potěší zejména správce stránek malých firem.

Minulý týden Facebook updatoval na stránkách nástroj na posílání zpráv. V tomto týdnu přidal na stránky další nové vychytávky, které podnikům pomohou zdůraznit důležité informace a s nimiž jim zjednoduší cestu ke stávajícím i potenciálním zákazníkům.

Nová a nápadnější call-to-action tlačítka

Buttony s call-to-action jsou jednou z nejdůležitějších součástí stránky, protože vyzývají uživatele k akci, kterou mají udělat (například rezervovat schůzku, koupit produkt nebo instalovat aplikaci). Tato tlačítka teď proto dostala mnohem viditelnější kabát. Jsou větší, výraznější a umístěná přímo pod cover fotkou stránky.

fb update 1

Zdroj: Facebook for Business

Facebook také testuje několik dalších nových call-to-action tlačítek na mobilu, jako je „Zavolat nyní“, „Poslat zprávu“ či „Kontaktujte nás“, aby zákazníkům zkrátil cestu pro spojení s podnikem. Tyto výzvy by se měly na stránkách objevit co nevidět.

Nové sekce na míru

Doteď vypadaly stránky pro všechny podniky v podstatě stejně. Facebook proto nyní začal přidávat nové sekce, díky kterým budou moci různé typy firem zobrazit právě ty informace, které jsou pro ně nejrelevantnější.

fb update 2

Zdroj: Facebook for Business

Prozatím jsou k dispozici dvě nové sekce. Shop section pomůže malým podnikům uvést na přední stránce produkt, Services section zase na stejném místě umožní představit nabídku služeb. Sekce pro další typy podniků by měly následovat v blízké době.

Vylepšený vzhled stránek

Čím dál více lidí se na Facebook dívá prostřednictvím telefonu nebo tabletu, proto teď budou stránky přehlednější a navigace v rámci nich jednodušší. Facebook updatoval vzhled stránek tak, aby uživatelé našli informaci, kterou hledají, jednoduše bez zbytečného scrolování nebo klikání.

fb update 3

Zdroj: Facebook for Business

Každá sekce na stránce získá korespondující boxík v menu, stejně jako ho už mají třeba videa nebo fotky. Na úvodní stránce přitom budou zobrazeny také nejzajímavější informace a highlighty každé sekce. Změny vzhledu stránek by měly přispět k lepší organizaci informací, aby uživatelé našli rychle to, co hledají.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře