Facebook provádí změnu designu

3. 4. 2020Novinky

Před několika měsíci začal Facebook testovat změnu designu u desktopové verze a nyní ji zavádí i do mobilní aplikace. Tyto úpravy Facebook sliboval již na své loňské konferenci F8.

Pokud se chcete na nové uspořádání hlavního menu podívat, přejděte v mobilním telefonu do vaší facebookové aplikace a klikněte v pravém horním rohu na symbol tří čárek Nabídky. Okamžitě se vám zobrazí nový design, který je mnohem přehlednější než ten původní a jeho dominantou je modré pozadí. Všechny funkce jsou pak rozdělené do přehledných bílých dlaždic.

Na prvním místě uvidíte vaše jméno a po kliknutí vás Facebook přesměruje na váš profil. V druhém řádku se ukazuje počet stránek, u kterých máte přidělenou roli (správce, editor, moderátor) nebo jste jejich majitelem. Skrze tuto volbu se snadno dostanete ke všem stránkám, které spravujete. Poté následuje hlavní panel nejpoužívanějších funkcí, který vás velmi rychle a přehledně odkáže do dané sekce.

Zdroj: Facebook

Spodní část menu tvoří další tři kategorie: Zobrazit další, Pomoc a podpora, Nastavení a soukromí a možnost Odhlásit se. Při rozkliknutí šipky se vám ukáží jejich podfunkce.

Zdroj: Facebook

Interní výsledky testování potvrdily, že uživatelé jsou díky novému rozložení více nakloněni používat různé facebookové nástroje. Modrý design také působí přehledněji a interaktivněji. Zatím není jasné, kdy ho Facebook zavede plošně, ale vyzkoušet si ho může větší počet uživatelů už teď.

Změnu provádí Facebook i u desktopové verze, kterou nyní také zpřístupňuje více uživatelům. V hlavním menu se můžete podívat, zda už máte možnost přepnout na nový design a vyzkoušet ho.

Zdroj: Social Media Today

Pokud vám nebude nový design vyhovovat, můžete si zatím opět zapnout aktuální podobu. Tato změna by s sebou měla přinést i možnost Dark Modu.

Zdroj: Social Media Today

Už máte přístup k nové desktopové verzi? Jak se vám líbí nové designy?

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře