Facebook rozšiřuje knihovnu reklam na všechny reklamy a stránky

2. 4. 2019Novinky z Facebooku

Facebook představil knihovnu reklam – Facebook Ad Library na podzim roku 2018 v souvislosti s politickou reklamou. Nyní se funkce rozšiřuje na všechny stránky a jejich reklamy, které bude Facebook archivovat. Tímto krokem chce zvýšit transparentnost v reklamách, které na jeho platformě kolují.

Knihovna bude ukládat veškeré reklamy a v archivu může vyhledávat každý, i lidé, kteří nemají na Facebooku účet.

Jak postupovat:

  1. Otevřete si knihovnu reklamy.
  2. Do vyhledávacího pole zadejte jméno stránky, organizace nebo název tématu.
  • Poté se vám zobrazí konkrétní stránka, kde uvidíte její aktivní reklamy a další regionální pobočky dané firmy.
  • U stránky se vám ukáží informace o transparentnosti (datum vytvoření, změny v názvu stránky i primární země lidí, kteří ji spravují) a údaje týkající se výdajů stránky v případě politické reklamy.
  • Reklamy lze filtrovat podle zemí i podle toho, jestli je reklama aktivní nebo neaktivní. Zobrazit si můžete všechny reklamy nebo jen ty politické.
  • Dále můžete kliknout na “Podrobnosti o reklamě”, kde se ukáže sekce “Podrobnosti o této stránce” a zobrazí se plné znění reklamy.
  • V případě, že reklama bude nevhodná, můžete kliknout na symbol tří teček … a  nahlásit ji Facebooku ke kontrole.
  • Jen pozor, při přílišném vyhledávání v knihovně reklam vám může Facebook funkci dočasně zablokovat.

Další část knihovny obsahuje kategorii, kterou Facebook zaměřuje na vzdělávání uživatelů. Nese název Informace o facebookových reklamácha je rozdělená do následujících sekcí:

  • Jak Facebook využívá vašich údajů na základě, kterých zobrazuje reklamu.
  • Jak můžete ovlivnit, které reklamy se vám ukazují.
  • Proč se vám na Facebooku zobrazuje určitá reklama.
  • Jak reklama funguje.
  • Nejčastější otázky.
Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře