Facebook rozšiřuje platformu Watch o zpravodajství

8. 3. 2018Novinky

Facebook právě pracuje na úpravě aplikace Facebook Watch, která se bude nově zaměřovat také na vysílání novinek a zpráv. Tento krok je součástí širšího vývoje zpravodajské strategie Facebooku.

Aktualizace bude k dispozici pro mobilní telefony, počítače, tablety a hovoří se i o televizi. Touto novinkou chce Facebook podnítit uživatele, aby se do kanálu zpráv častěji vraceli. S tím souvisí také příležitost zvýšit příjmy z reklamy.

Facebook spustil platformu Watch už loni v srpnu, ovšem zatím pro pár vybraných jedinců. Cílem bylo více konkurovat online platformám, které distribuují videa, a nabízel možnost přehrávání populárních videí. Různé show a epizody bylo možné ukládat, sledovat jejich tvůrce a spojovat se s fanoušky videí.

Facebook by se teď ale rád soustředil na poskytování kvalitnějších informací a chce konkurovat známým videokanálům, jelikož se považuje za ideální místo pro originální video obsah.

ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode




V loňském roce se stal Campbell Brown, vedoucí zpravodajských partnerství CNN, partnerem Facebooku a uvedl dvě priority, kterých chce na Facebooku dosáhnout:

  • pomáhat vydavatelům zlepšit příjmy, které generují z obsahu,
  • zvýšit viditelnost kvalitnějších zdrojů zpráv v sociální síti.

Facebook už na začátku roku 2016 vytvořil záložku „Video tab“, kde mohli firmy i jednotlivci zveřejňovat a sdílet videa. Pomocí platformy Watch se pokouší mít kontrolu nad originálním obsahem, který distribuuje výlučně na svém kanálu. Konkurenti jako YouTube mají také svůj vlastní originální obsah, ovšem Watch a jeho zaměření na zpravodajství jsou velkým krokem vřed.

Otázkou ale zůstává, jestli uživatele bude zpravodajství opravdu zajímat, protože na Facebook přichází hlavně kvůli přátelům. Statistiky Facebooku však ukazují, že jsou to právě různé zprávy, které uživatelé s rodinou a přáteli sdílí nejvíce. Díky Watch chce sociální síť uživatelům dodat originální obsah, který jinde nenajdou.

Kdy se aplikace spustí široké veřejnosti, není zatím známo.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře