Facebook se zaměří na příspěvky se zdravotní tematikou

2. 9. 2019Novinky

Výživa, fitness nebo zdravotní problémy jsou často diskutovanými tématy na Facebooku. Tohoto trendu ale občas zneužívají firmy, které inzerují „zázračné“ léky na hubnutí, plešatost nebo získání svalů. Facebook začíná bojovat proti dezinformacím v tomto odvětví a rozhodl se upravit algoritmus, aby nežádoucí obsah minimalizoval.

Facebook si uvědomuje, že uživatele obtěžuje obsah, který je spamový nebo založený na senzaci. A právě příspěvky nebo reklamy se zdravotní tematikou velmi často tuto charakteristiku splňují. Facebook se proto nyní více zaměří na příspěvky, které obsahují senzacechtivé informace ohledně zdraví nebo se na základě zdravotních tvrzení snaží prodávat nějaké produkty či služby.

Když Facebook rozpozná v příspěvcích nebo reklamách fráze, které budou tomuto obsahu odpovídat, čeká je postih. V News Feedu se budou zobrazovat níže a u reklam dojde ke snížení jejich dosahu. V případě, že inzerent nebo stránka provede nápravu a přestane zakázaný obsah publikovat, bude Facebook další příspěvky zobrazovat opět bez omezení. Více informací najdete v oficiálním prohlášení Facebooku.

Facebook provedl v květnu podobnou aktualizaci algoritmu u clickbaitů, kdy se mu úspěšně podařilo snížit nekvalitní obsah tohoto charakteru.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře