Facebook Services umí najít podniky podle hodnocení a recenzí

21. 12. 2015Novinky z Facebooku

Už jste slyšeli o Facebook Professional Services? Jedná se o nový nástroj, který je právě v rané fázi testování a který pomáhá uživatelům vyhledávat místa a podniky v jejich okolí, které mají nejlepší recenze a hodnocení.

V novém “vyhledávači” můžete pátrat po místech všech možných druhů. Nabízených kategorií jsou desítky. Najdete v něm například kavárny, zubaře, pizzérie, kadeřnictví nebo veterináře. Vyhledáváte přitom primárně na základě aktuální pozice, respektive druhu služby, o kterou máte zájem. Prohlédnout si ovšem můžete i nabídku služeb v dalších městech či zemích.

Snímek obrazovky 2015-12-21 v 13.30.34

Po zadání kritérií vám Services nabídnou seznam tipů, kam se máte nejlépe vydat. Tato místa doplňují veřejná hodnocení pomocí hvězdičkového systému, náhled a počet recenzí, stejně jako kontakt, adresa a otevírací doba. Samozřejmostí je také mapa s umístěním příslušného podniku a návrhy na podobná místa v přilehlých oblastech.

Snímek obrazovky 2015-12-21 v 13.29.49

Výsledky hledání se ovšem neomezují pouze na počet hvězdiček. Facebook využívá hluboké znalosti individuálních preferencí, a výsledky jsou tak spíše přizpůsobené uživateli podle toho, jaké předchozí interakce s danou stránkou měl nebo zda někdo z jeho přátel poskytl dané stránce recenzi.

Veškeré informace nástroj automaticky generuje z kategorií a údajů stránek na Facebooku, které uvedly adresu v příslušné oblasti. Na samotné stránce přitom není potřeba nic měnit ani nastavovat. Všechny nové recenze, které v průběhu času stránka obdrží, se automaticky přidávají a zobrazují ve výčtu hledání.

Hrozba pro Foursquare a Yelp?

Facebook Professional Services jsou dostupné zatím jen pro desktopy a je velmi pravděpodobné, že se stanou také součástí Facebook Places. Tímto krokem Facebook ohrozil dodnes vládnoucí vyhledávací služby, jako je Foursquare, Google nebo Yelp.

Facebook má totiž velmi snadný přístup k širokému spektru business dat a z této možnosti chce co nejvíce vytěžit. Vždyť v současnosti má k dispozici informace o více než 50 milionech firmách a podnicích po celém světě, které používají Facebook Pages a mají na nich uživatelské recenze. Pokud by se sociální síť například rozhodla integrovat nástroj do mobilních zařízení a Services by se staly součástí hlavní facebookové aplikace, mohlo by brzy dojít k tomu, že se stane základní platformou pro vyhledávání podniků.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře