Facebook sleduje už 2,072 miliardy uživatelů

8. 11. 2017Novinky

Facebook uzavřel třetí kvartál letošního roku s 2,072 miliardami uživatelů, kteří jsou na sociální síti aktivní každý měsíc. Počet inzerentů vystoupal na 6 milionů.

Počet měsíčních uživatelů stoupl o 3,3 % oproti 2. kvartálu a o téměř 16 % v porovnání s 3. kvartálem loňského roku.

Uživatelů, kteří se na Facebook hlásí každý den, je aktuálně 1,368 miliard, což je o 3,2 % více než v předchozím období. Podobně jako u měsíčně aktivních uživatelů i zde vzrostl počet uživatelů o 16 % oproti roku 2016.

Ani v inzerentských kruzích nedošlo k žádnému překvapení. Počet firem, které používají Facebook jako reklamní kanál, vyrostl na 6 milionů. Prim přitom hraje mobilní reklama, která tvoří 88 % příjmů sociální sítě (oproti loňským 84 %).

Na Facebooku také lidé zhlédli 70 % video reklam v délce 15 vteřin, ve většině se zvukem. Více než 20 milionů firem také používá Messenger, kde komunikuje se stávajícími i potenciálními zákazníky.

Na Instagramu dnes pobývá 500 milionů uživatelů denně. Obrázková sociální síť se nedrží zkrátka ani co do inzerce, v jeho rozhraní inzerují už 2 miliony firem. Více než 300 milionů lidí také denně sleduje Instagram Stories.

Ani ostatní platformy z facebookové rodiny si ale nevedly špatně. Více než 30 tisíc firem používá firemní síť Workplace, přes 550 milionů uživatelů navštěvuje Marketplace a 300 milionů lidí denně používá aplikaci WhatsApp Status, což je alternativa Snapchatu.

Co se týče finančních úspěchů, Facebook si polepšil a dosáhl příjmu 10,3 miliardy dolarů, z toho 4,7 miliardy dolarů čistého zisku, což je o rekordních 47 % více než loni touto dobou.

Jednou z nejsilnějších oblastí byly přitom příjmy z malých a středně velkých podniků v Evropě. Ty meziročně vyrostly o 60 %.

Zvýšil se také příjem za jednoho uživatele, kdy z loňských 4,01 dolarů vzrostl na letošních 5,07 dolarů. Nejvíc přitom Facebook vydělal na uživatelích v Evropě.

Facebook také zavedl novou metodologii k vyhledávání duplicitních účtů (účtů, které používá stejná osoba) a odhaduje, že jejich počet v rámci měsíčně aktivních uživatelů vzrostl z 6 % na 10 %. Podobné odhady panují u falešných účtů, jejichž množství se ze 2 % zvýšilo na 3 %.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře