Facebook snižuje kvalitu videí a zavádí další opatření v souvislosti s koronavirem

26. 3. 2020Novinky

V současné době karantén a omezení, které přicházejí v souvislosti s šířením COVID-19, jsou lidé častěji online a internet bojuje s velkým přetížením. Facebook se mu proto rozhodl odlehčit a dočasně snížit přenosovou rychlost videí na svých platformách. Přinášíme vám přehled i dalších opatření, která sociální sítě z facebookové rodiny nově zavádějí.

Snížení kvality videa v Evropě

Facebook se spolu s Instagramem rozhodl omezit kvalitu videí na svých platformách. Mnoho uživatelů totiž v tomto období využívá video hovory, živá vysílání a sleduje videa na sítích. Díky tomuto opatření budou moci lidé zůstat nadále v kontaktu se svými přáteli, rodinami nebo kolegy, ale neměli by mít takové problémy s připojením. Stejné rozhodnutí provedl i Netflix, Prime Video a YouTube.

Samolepka v Instagram Stories

Instagram uvedl novou samolepku Stay home (Zůstaň doma), aby se lidé mohli vzájemně podporovat v domácí „karanténě“ a chránit tak sebe i ostatní před nákazou COVID-19. Pokud už máte samolepku k dispozici (Instagram ji zavádí postupně), vaše Stories se objeví i ve sdíleném skupinovém Story s příběhy ostatních uživatelů, kteří ji také použili.

Zdroj: Twitter.com/instagram

Chatbot pro WhatsApp

WhatsApp ve spolupráci s WHO spouští nového chatbota, který by měl uživatelům poskytnout přesné a aktuální informace o situaci koronavirové pandemie. Nová služba je zdarma a bude funkční 24 hodin denně. Cílem je, aby uživatelé snadno získali spolehlivé odpovědi na své otázky.

Pokud chcete služby využít, uložte si do telefonu číslo +41 79 893 1892 a na WhatsAppu napište zprávu ve znění Hi. Poté obdržíte základní informace a podle čísel se můžete proklikat k příslušným dotazům.

Zdroj: WhatsApp

Messenger bot pro zdravotnické organizace

Facebook také oznámil, že poskytne bezplatnou pomoc zdravotnickým organizacím, které chtějí využívat Messenger pro komunikaci ohledně koronaviru. Vývojáři z Facebooku jim pomohou vytvořit automatizované nástroje pro odpovědi a poradenství pomocí chatbotů. Zaměstnancům organizací se tak zjednoduší práce a dotazující získají rychleji požadované informace.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře