Facebook spouští playable ads

7. 8. 2018Novinky

Lidé se rádi baví. A na Facebooku to platí dvojnásobně. Facebook proto zavádí takzvané playable ads, tedy reklamy, které vám umožní otestovat si hru předtím, než si ji nainstalujete. Reklamy jsou už k dispozici všem inzerentům po celém světě.

Facebook představil tři nové reklamní nástroje pro marketéry, kteří se věnují videohrám. Díky nim si své reklamy mohou nadesignovat tak, aby oslovili opravdu hodnotné uživatele.

Playable ads

Lidé si často chtějí nejdříve hru vyzkoušet, než si ji nainstalují. Chtějí se dozvědět, jestli instalace stojí za to. Playable ads proto umožní hráčům seznámit se s aplikací s předstihem a nezávazně. Na druhé straně pomáhají také inzerentům, protože přivádějí uživatele s velkým záměrem o instalaci her, kteří je s největší pravděpodobností po nainstalování budou opravdu hrát.

Firmy, které již tyto reklamy otestovaly, hlásí 3,2x větší návratnost ad spend na Androidu a 1,4x na iOSu a také o 40 % nižší náklady za hrajícího uživatele.

Playable ads jsou už dostupné všem inzerentům, kteří používají reklamní účel app install pro reklamy zobrazující se na News Feedu.

Optimalizace retence

Kromě nových reklam zavádí Facebook také nástroj pro optimalizaci retence. Inzerenti totiž chtějí najít uživatele, které aplikace co nejvíc zaujme. To je obzvlášť důležité pro vývojáře herních modelů založených na příjmech z reklam.

Nový nástroj by jim měl v tomto směru pomoci. Optimalizace retence umožní doručit reklamy lidem, kteří si hru nejpravděpodobněji zahrají, a tím pádem podpoří monetizaci aplikace.

ROAS bidding

Hráči, kteří provedou nákup v aplikaci, jsou pro vývojáře her extrémně hodnotní. Proto Facebook loni zavedl nástroj pro optimalizaci na hodnotu, který inzerentům pomáhá najít uživatele, kteří in-app nákup s co největší pravděpodobností provedou.

Letos navazuje doplňkovým nástrojem, aby byla optimalizace ještě efektivnější. Během několika týdnů spustí Facebook minimální bidding pro ROAS (cílovou návratnost investic do reklamy). Ten umožní nastavit minimální spend pro hledání těchto hráčů a eliminovat spend na hráče, kteří pravděpodobně vážný zájem o hru nemají.

Kombinaci obou optimalizací budete moci využívat od září na Facebooku, Instagramu a Audience Network.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře