Facebook testuje nové možnosti kontroly umístění reklam a obsahu

29. 11. 2021Novinky

V souvislosti s probíhající debatou o možných negativních dopadech algoritmu News Feedu na návyky uživatelů testuje Facebook řadu nových možností kontroly, a to jak pro inzerenty, tak pro jednotlivce. Značkám pomohou, aby se vyhnuly nežádoucím asociacím prostřednictvím umístění reklamy, a uživatelům umožní ovlivnit to, co na sociální síti vidí.

Vyloučení témat

Facebook rozšiřuje nástroj pro kontrolu vyloučení témat u reklam v News Feedu, který představil v únoru. Ten vám umožní vybrat témata, s nimiž nechcete vaši reklamu spojovat. Můžete přitom zvolit až tři témata – zprávy a politiku, sociální otázky a zločin a tragédii.

Na základě toho se vaše reklama nebude zobrazovat lidem, kteří v poslední době na tato témata ve svém feedu reagovali. Díky tomu se vyhnete nežádoucím asociacím s těmito tématy a s nimi spojenými diskusemi.

V počátečním testování se tento nástroj velmi úspěšně osvědčil, proto ho nyní Facebook rozšiřuje na další inzerenty. Zatím se však vztahuje pouze na reklamy v angličtině.

Snazší kontrola obsahu

V souvislosti s tím se Facebook snaží zjednodušit správu News Feedu a zároveň poskytnout možnost omezit v něm určité typy obsahu.

Zdroj: Social Media Today

Nyní tak můžete ve svých preferencích News Feedu zvýšit nebo snížit množství obsahu, který se vám zobrazuje od přátel, rodiny, skupin a stránek, s nimiž jste propojeni, a témat, o která máte zájem.

Stávající předvolby News Feedu na Facebooku poskytují větší kontrolu nad tím, co se vám ve feedu zobrazuje. Umožňují vybrat oblíbené profily, které pak budou mít vyšší prioritu, když něco zveřejní, odfajfkovat stránky, lidi a témata z centrálního prostoru a uspat určité uživatele nebo stránky.

Zdroj: Social Media Today

Facebook tvrdí, že brzy budete mít dokonce ještě více možností kontroly a budete moci zvýšit či snížit obsah, který se vám zobrazuje u jednotlivých prvků.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře