Facebook testuje nové způsoby vyhledávání a sdílení Stories

10. 4. 2018Novinky

Ačkoliv Stories na Facebooku pořád moc nefungují, sociální síť se jich ještě ani zdaleka nehodlá vzdát. Proto začalo testování tří nových možností, jak příběhy vyhledávat a sdílet. To by mělo podpořit zájem uživatelů o jejich sledování a vytváření.

Facebook zjistil, že způsoby, jak lidé sdílí a vyhledávají obsah, se mění. Uživatelé teď kladou důraz na reálný čas a vizuální hodnotu. A právě od tohoto požadavku se Facebook v testování nových funkcionalit odráží. Co nás tedy čeká?

Jako první se testuje nástroj, který otevře okno foťáku s nedávno pořízenými snímky, jakmile v mobilu přejdete do pole pro aktualizaci stavu. To výrazně zjednoduší vytváření Stories, což by mělo uživatele rozhoupat k prvnímu kroku.

Zadruhé by se Stories měly zařadit mezi defaultní možnosti nativního fotoaparátu Facebooku. Dosud jste si museli vybrat, jestli chcete snímky postnout do Stories, na News Feed nebo je poslat přes Messenger. Tím, že se Stories dostanou do popředí, je pravděpodobnější, že zvolíte právě tuto variantu.

Nakonec se Facebook Stories zobrazí jako velká náhledová „dlaždice“ nad News Feedem, za profilovými fotkami jejich tvůrců. To by mělo napomoci zvýšit zájem uživatelů o to, jaké příběhy ostatní vytvářejí, a přimět je, aby na ně klikli a podívali se. Facebook v tomto případě postupuje podle jednoduchého klíče: když budou Stories více na očích, zaujmou více lidí.

Jakmile se některý z těchto tří testů osvědčí jako nejefektivnější, Facebook nebude na nic čekat a zavede ho globálně a pro všechny.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře