Facebook aktuálně v Thajsku testuje možnost plateb za zboží přímo majiteli facebookové stránky. Je tedy docela možné, že v budoucnu budeme platit za zboží přímo na Facebooku, bez nutnosti sociální sít opouštět.
Službu má na starosti společnost Qwik specializující se na internetové platby v Asii. Právě tam se Facebooku daří (566 milionů uživatelů v regionu Asia Pacific), a tak se snaží tamním majitelům e-shopů vycházet co nejvíce vstříc. V Thajsku se už dlouho těší oblibě platby přes chatovací aplikaci Line a k tomu jde navíc 33 % veškerých nákladů na reklamu právě na Facebook a Instagram. Facebook tedy vyhodnotil Thajsko jako zemi s obrovským potenciálem a tedy i ideálním místem k testování plateb přes sociální sítě.
Jak by to mělo fungovat?
- Nakupující si na Facebook Page vybere produkt, který jej zajímá.
- Přes tlačítko „Zpráva obchodníkovi“ vedle produktu dá najevo zájem (vytvoří objednávku).
- Obchodník/majitel stránky pak přes Messenger objednávku potvrdí a zašle link k provedení platby.
- Po prokliku pak uživatel zadá své platební údaje z karty nebo bankovní účet a projde autorizací.
- Pak už jen stačí počkat na potvrzení platby a balík odeslat zájemci.
Testování je zatím na úplném začátku, ale už teď jsou cíle Facebooku jasné – nenechat uživatele ze socialní sítě odejít. Ačkoliv samotný Facebook novinku nekomentuje, podle serveru Techcrunch.com bude testovaní brzy rozšířeno i do dalších zemí Jižní Asie. Vychytávka se hodí především pro malé podniky, které nemají ani vlastní webovou prezentaci.
Líbila by se vám podobná možnost i u nás? Využili byste ji? Podělte se s námi v komentářích.