Facebook testuje platby vlastníkům stránek

19. 7. 2016Novinky z Facebooku

Facebook aktuálně v Thajsku testuje možnost plateb za zboží přímo majiteli facebookové stránky. Je tedy docela možné, že v budoucnu budeme platit za zboží přímo na Facebooku, bez nutnosti sociální sít opouštět.

Službu má na starosti společnost Qwik specializující se na internetové platby v Asii. Právě tam se Facebooku daří (566 milionů uživatelů v regionu Asia Pacific), a tak se snaží tamním majitelům e-shopů vycházet co nejvíce vstříc. V Thajsku se už dlouho těší oblibě platby přes chatovací aplikaci Line a k tomu jde navíc 33 % veškerých nákladů na reklamu právě na Facebook a Instagram. Facebook tedy vyhodnotil Thajsko jako zemi s obrovským potenciálem a tedy i ideálním místem k testování plateb přes sociální sítě.

Jak by to mělo fungovat?

  • Nakupující si na Facebook Page vybere produkt, který jej zajímá.
  • Přes tlačítko “Zpráva obchodníkovi” vedle produktu dá najevo zájem (vytvoří objednávku).
  • Obchodník/majitel stránky pak přes Messenger objednávku potvrdí a zašle link k provedení platby.
  • Po prokliku pak uživatel zadá své platební údaje z karty nebo bankovní účet a projde autorizací.
  • Pak už jen stačí počkat na potvrzení platby a balík odeslat zájemci.

2016-internet-trends-report-106-1024 (1)Testování je zatím na úplném začátku, ale už teď jsou cíle Facebooku jasné – nenechat uživatele ze socialní sítě odejít. Ačkoliv samotný Facebook novinku nekomentuje, podle serveru Techcrunch.com bude testovaní brzy rozšířeno i do dalších zemí Jižní Asie. Vychytávka se hodí především pro malé podniky, které nemají ani vlastní webovou prezentaci.

Líbila by se vám podobná možnost i u nás? Využili byste ji? Podělte se s námi v komentářích.

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře