Facebook umožní smazání historie a ukládání dat

7. 3. 2019Novinky

Facebook potvrdil, že letos spustí nástroj pro mazání historie a ukládání dat. Na jednu stranu sice půjde ruku v ruce s GDPR a ochranou osobních údajů uživatelů, na druhou stranu to však pro inzerenty znamená výrazné omezení možností cílení reklam.

Nástroj „Clear History“ pomůže uživatelům smazat informace, které o nich Facebook kontinuálně sbírá v aplikacích a na webových stránkách třetích stran. Ačkoliv bude nadále třetím stranám poskytovat agregovanou analýzu dat, přestane ukládat informace, které mají nějakou spojitost s účtem uživatelů. Zkrátka a dobře, už nebude inzerentům říkat, kdo jste.

Tato novinka představuje obrovský zásah do business modelu Facebooku, na kterém sociální síť staví výhody pro inzerenty. Dnes totiž inzerentům nabízí možnost velmi přesného cílení na konkrétní typ publika. To, že tuto schopnost cílení sníží, bude znamenat okamžitý pokles efektivity reklam. Podle Facebooku je však tento krok nezbytný kvůli ochraně osobních dat uživatelů, kvůli níž byl v minulosti několikrát napadán.

Na druhou stranu není situace pro inzerenty tak tragická, jak by mohla vypadat. Mazání historie nebude defaultně nastavené, ale bude dobrovolné. To znamená, že ho využijí jen ti uživatelé, kteří o smazání informací spojených s jejich účtem mají zájem.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře