Facebook umožní zacílit reklamy na všechny členy domácnosti

4. 7. 2017Novinky

Sen mnohých marketérů se stává skutečností. Facebook přenáší cílení reklam na zcela novou úroveň. Umožní totiž zacílit stejné reklamy na celou rodinu anebo na ty obyvatele domácnosti, kteří rozhodují o nákupech.

Vypadá to, že skončily doby plýtvání marketingovým rozpočtem a slepého cílení na jednotlivé osoby, které jsou pravděpodobně hlavou rodiny. S novou reklamní funkcionalitou pomůže Facebook cílit reklamy na lidi, kteří skutečně ovlivňují nákupní rozhodování, a naservíruje různé reklamy lidem, kteří opravdu nakupují. Ačkoliv se to zdá nemožné, pro Facebook je to hračka. Má totiž nepřeberné množství údajů o chování a zvycích svých uživatelů.

Jak to funguje?

Nastavení reklamy začíná běžným vytvořením custom audience, ideálně na základě CRM dat nebo seznamu e-mailových adres. Facebook vám následně umožní aktivovat prvek household audience. Díky tomu budete schopni oslovit osoby pod jednou střechou.

Ano, Facebook na základě různých signálů ví, kdo žije u vás doma. Vychází z toho, co mu sami prozradíte – například s kým jste ve vztahu, kdo jsou vaši rodinní příslušníci (uvedete je na svém profilu), kde se právě společně nacházíte (ohlášení polohy) nebo podle IP adres, přes které se přihlašujete na sociální síť. Všechna data jsou samozřejmě anonymní.

Jaký je užitek?

Tím, že zacílíte na celou domácnost a nejen na jednotlivé osoby, máte větší šanci uspět. Rodiny například často cestují společně, proto reklamy zaměřené na cestovní ruch mohou oslovit všechny členy domácnosti a inspirovat je k výběru zájezdu. Pokud celá rodina uvidí stejnou reklamu, je větší pravděpodobnost, že o ní budou mluvit a plánovat výlet u rodinné večeře.

Tento typ cílení se může hodit i v období před Vánoci, kdy rodiče hledají vhodné dárky pro děti. Správná reklama může oslovit oba dva. Lidé sdílející jednu domácnost také vykazují podobné zájmy, takže marketéři mají větší šanci přimět je zopakovat nákup.

Na druhou stranu se u některých typů zboží může stát, že najdou v dané domácnosti uplatnění pouze v počtu jednoho kusu. Pokud si například koupíte ledničku, pravděpodobně už další nepotřebujete. Je proto dobré si nejdříve rozmyslet, zda je pro vás a vaše cílové publikum daný typ cílení reklam skutečně přínosný.

Další novinky

Do noty hrají i další aktualizace Facebooku, s nimiž právě přichází. Do dynamických produktových reklam (DPA) můžete přidat kromě statických obrázků nově i video. Na video totiž lidé na mobilních zařízeních reagují lépe a je větším impulsem k provedení nákupu. Facebook do dynamických reklam rovněž přidává možnost překrýt část obrázku produktu extra informací o slevě nebo výhodné ceně.

Všechny novinky jsou dostupné zatím jen na území USA, u nás by měly být veřejně k dispozici v příštím roce. Platforma ROI Hunter však poslední dva nástroje nabízí už dnes.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře