Facebook vydal manuál pro konverzační etiketu na Messengeru

15. 11. 2019Novinky

„Není ta zpráva moc dlouhá? A neurazí se někdo, když opustím tuhle nekonečnou skupinovou konverzaci?“ Jak se intenzita komunikace na Messengeru zvyšuje, uživatelé začínají řešit stále více otázek, které se týkají chování na platformě. Proto Facebook vydal manuál, který vám poradí, co se tu sluší a patří.

Messenger provedl průzkum, kde od uživatelů zjišťoval, co považují za ultimátní „ano“ a „ne“ v rámci posílání zpráv a celkové komunikace na platformě. Poté oslovil společnost Debrett’s, aby společně vytvořili manuál pro moderní etiketu v konverzaci na Messengeru.

Průvodce „The Art of Digital Messaging – A Guide to Communication in the Digital Age“ si můžete stáhnout zde. Najdete v něm také přehlednou infografiku s klíčovými zjištěními.

Zdroj: Facebook

Podívejte se na pár tipů, které průvodce doporučuje:

  • Ve zprávách volte raději neutrální tón konverzace bez sarkasmů a ironie a používejte smajlíky, pokud by hrozilo, že si druhá strana sdělení nevyloží správně.
  • Nepište dlouhé odstavce, které druhou stranu zahltí. Průměrná délka zprávy v Messengeru je 5 slov. Pokud máte hodně co říct, využijte raději video chat.
  • Neposílejte 4 nebo 5 zpráv, pokud můžete poslat jednu. Pro druhou stranu je to nepříjemné a složité pro udržení pozornosti. Zvlášť ve skupinových chatech.
  • Pokud vás někdo přidá do skupinové konverzace, zjistěte si nejdříve, kdo je také přítomný. Vyhnete se trapasům.
  • Nenechávejte uživatele čekat a odpovězte jim na zprávu, kterou vám zaslali. Pro mnoho lidí je frustrující, když položí otázku a nikdo jim neodpoví.

Průvodce etiketou na Messengeru nabízí ještě spoustu dalších a podrobnějších rad. Doporučujeme si je pročíst. Hodí se totiž i firmám, které na Messengeru komunikují se zákazníky.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře