S tím, jak roste e-commerce, generuje lepší odezvu také influencer marketing. Jak ho ale efektivně používat a jaké jsou klíčové trendy? S tím poradí nová příručka od Facebooku.
Průvodce influencer marketingem vznikl na základě studie, která analyzovala 12 kampaní v regionu APAC v pěti různých vertikálách, aby získala více informací o tom, jaké výsledky influencer marketing značkám přináší.
14stránkový přehled obsahuje řadu klíčových poznatků a statistik.
Facebook v něm nejprve zdůrazňuje masivní nárůst influencer marketingu. Výdaje v této oblasti dosáhly v roce 2021 zhruba 13,8 miliardy dolarů.
Studie také odhalila, že mikroinfluenceři (tvůrci obsahu s méně než 25 000 sledujícími) dosahují lepších výsledků než makroinfluenceři. Dokáží totiž vytvářet relevantní obsah, který sdílejí se svým vysoce angažovaným publikem. Ačkoliv tedy spolupráce s významnou celebritou bude mít přínos pro dosah a povědomí, menší tvůrci vám mohou přinést skvělé výsledky díky důvěrnějšímu propojení s komunitou.
Facebook dále zjistil, že influencer marketing významně zlepšuje odezvu, přičemž dochází k velkému nárůstu nákupního záměru a konverzí.
Facebook v příručce dále radí, jak influencer marketing na základě těchto zjištění správně uchopit. Uvádí také konkrétní případové studie, které mohou sloužit jako inspirace.
Pokud vás influencer marketing zajímá, již s ním pracujete nebo teprve začínáte, doporučujeme přečíst celý report.