Facebook vylepšuje doručování reklam optimalizovaných pro mobilní aplikace

24. 11. 2016Novinky z Facebooku

Facebook oznámil, že tento měsíc hodlá zlepšit způsob doručování nově vytvořených reklamních sestav optimalizovaných pro instalace mobilní aplikace (a placených na základě zobrazení). Aktualizace se bude týkat způsobu doručování reklam, který používá manuální “maximální” bid.

Díky této novince bude doručovací systém Facebooku schopen trvaleji sbírat informace o tom, jak se daří novým reklamním sestavám s tímto optimalizačním cílem. Cílem je zaručit jejich trvalejší doručování a lepší predikci, kteří lidé z cílového publika si s největší pravděpodobností vaši aplikaci nainstalují.

Možná se vám také občas stávalo, že nově vytvořené reklamní sestavy měly nulové nebo velmi omezené doručování. Reklamní systém totiž příliš rychle podceňoval schopnost reklam získat instalace za cenu nižší nebo shodnou s vaším bidem (maximální akceptovatelnou cenu za instalaci). Aktualizace nyní umožní dát novým reklamním sestavám více prostoru a díky tomu získat z každé nově vzniklé sady reklam větší množství konverzních dat.

Jen pro připomenutí, pokud vytváříte nové reklamní sestavy optimalizované na instalace a placené na základě zobrazení, Facebook tyto reklamy zobrazuje lidem s cílem najít nové instalace v rámci hodnoty bidu, kterou si určíte, anebo pod ní. Reklamní systém na začátku zkouší předpovědět, kdo z vašeho publika si s největší pravděpodobností aplikaci nainstaluje. Díky tomu se občas stává (zejména pro nově vytvořené reklamní sestavy), že průměrná hodnota ceny za instalaci překročí stanovený bid. Děje se tomu tak právě díky tomu, že Facebook nemá dostatek dat, na základě kterých může optimalizovat.

Tento efekt je také pravděpodobnější u reklamní sestav s menším rozpočtem a díky tomu s menším počtem instalací. Proto Facebook doporučuje nastavit denní rozpočet, který je roven několikanásobku vašeho bidu. To vám pomůže zajistit, aby reklamní sestavy získaly alespoň pár instalací denně.

Doporučujeme vám snažit se získat alespoň 15-25 instalací na reklamní sestavu za den. Tomu musí také odpovídat hodnota rozpočtu. Pokud je tedy váš bid (maximální akceptovatelná cena, kterou jste za instalaci ochotni zaplatit) rovna $1, je nutné zvolit výši denního rozpočtu alespoň $15. Obecně platí, že čím více instalací na každou reklamní sestavu, tím lepší bude odhad Facebooku a tím efektivněji bude schopen doručit reklamu lidem z vašeho publika, kteří provedou konverzi za vámi požadovanou cenu.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře