Facebook Workplace přidal rozšířený chat, algoritmický feed a lepší bezpečnostní kontrolu

12. 1. 2019Novinky

Facebook Workplace je platforma, která zlepšuje interní komunikaci a organizaci projektů ve firmách nejen v rámci celé společnosti, ale i jednotlivých týmů. Workplace v současné době využívá více než 30 000 organizací.  Facebook na konferenci Flow představil několik praktických nástrojů, které funkčnost Workplace vylepšují.

V rozhraní Workplace pomáhá Facebook firmám budovat vlastní interní sociální síť. Zaměstnanci firmy tu mohou publikovat příspěvky, psát komentáře, provádět video chaty, vytvářet skupiny a to všechno s kolegy a členy týmu. Cílem Workplace je usnadnit vnitřní komunikaci a spolupráci ve firmě.

Workplace nabízí dvě verze členství:Standard a Premium. Členství Standard je zdarma, v členství Premium firma platí 3 USD za každého aktivního člena/zaměstnance za měsíc. Placené členství samozřejmě nabízí více nástrojů. Verzi Premium můžete vyzkoušet na 90 dní zdarma.

Vedle funkcí běžného Facebooku má Workplace řídicí panel s analytikou, jednotným přihlášením a nabízí možnost integrace s existujícími firemními IT systémy.

Facebook do Workplace v nedávné době zavedl několik nových nástrojů, které mají za cíl zvýšit angažovanost zaměstnanců s platformou. Čeho se novinky týkají konkrétně?

  • Velký upgrate se věnuje chatu. Uživatelé mohou zahájit chaty, hovory a video konverzace ve skupinách nebo jen one-to-one podobně jako na WhatsAppu nebo Messengeru. K video hovorům na pracovišti se může připojit až 50 lidí.

  • Facebook dále zjednodušil navigaci konverzací. Přibyla možnost ztišení zpráv i status „Nerušit“ a „Neodpovídáme“. Zaměstnanci se tak budou lépe soustředit při důležitých úkolech na práci a nebudou je zbytečně rušit oznámení konverzací. Je možné si nastavit i dobu ztišení.

  • Změny proběhly i ve funkci bezpečnostní kontroly v hlavní aplikaci Workplace. Administrátoři mohou kontrolovat v případě potřeby nebo nějakého vzniklého problému jednotlivé zaměstnance a řídit práva uživatelů.

  • Poslední zavedenou novinkou je algoritmické řazení, které známe z klasického Facebooku. Zavedení algoritmu do Workplace třídí posloupnost příspěvků a dělí je podle důležitosti nebo novinek. Sami administrátoři mohou na začátek feedu posunout nejdůležitější příspěvky.

Zajímá vás Facebook Workplace víc? Seznamte se s ním tady.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře