Facebook zakázal reklamy na krypto měny včetně Bitcoin a ICO

7. 2. 2018Novinky z Facebooku

Facebook oznámil rozhodnutí o zákazu reklamy na příspěvky související s tzv. bitovými mincemi i jinými digitálními měnami typu Bitcoin či ICO kvůli výskytu velkého množství zavádějících a podvodných sdělení. Přijetím této nové politiky chce zabránit propagaci toho, co společnost nazývá ‚,finančními produkty a službami často spojovanými s klamavými nebo podvodnými praktikami.‘‘ Cílem Facebooku je, aby se jeho prostředí stalo místem, kde mohou lidé objevovat nové informace, dozvědět se více o produktech a službách i prostřednictvím reklam, ale beze strachu z podvodů.

Krypto měny zažívají poslední dobou těžké období, např. z důvodu jejich nestabilní hodnoty a nyní se přidal také Facebook se zákazem reklamy. Na Facebooku jsme se mohli setkávat s četnými on-line dezinformačními kampaněmi ve finanční oblasti a sděleními vybízejícími k podivným investicím či nabídkám typu: ,,Klikněte sem, abyste se dozvěděli více o krypto měně bez rizika, která umožňuje okamžité platby kdekoliv na světě; Použijte svůj penzijní fond k nákupu bitcoinů; Nový ICO! Prodávejte žetony s 15% slevou‘‘. Taktéž nedávné šetření ve zprávách společnosti BuzzFeed News ukázalo, že podvodníci šíří falešné zprávy o krypto měnách na stránkách sociálních médiích, aby zvýšili cenu některých měn.

Zákaz propagace digitálních měn by neměl být interpretován nepřátelským způsobem. Sám Mark Zuckerberk na začátku ledna ve svém příspěvku ocenil tento typ měny v souvislosti s kryptografií a slíbil, že se bude zabývat negativními a pozitivními aspekty těchto technologií. Svět krypto měn je často podvodný a bohužel na to doplatí i v tomto případě mnohé seriózní organizace. Rozhodnutí Facebooku zahrnuje všechny inzerenty včetně těch, kteří provozují legální podniky. Špičky v oboru krypto měn, jako je James Altucher, který je nazývaný krypto géniem, jehož reklamy obletěly celý svět internetu, nebudou moci reklamy na Facebooku využívat. Mnoho investorů s tímto opatřením nesouhlasí, jelikož jsou nespravedlivě potrestány i ověřené společnosti zaměřující se na krypto obchod a krypto produkty. Součástí představenstva Facebooku jsou také dva velcí krypto investoři Marc Andreessen a Peter Thiel, na jejichž aktivity bude mít toto rozhodnutí dopad.

Facebook není jediný, kdo se obává. Pár hodin před zavedením této nové politiky Facebooku padlo také rozhodnutí SEC (U.S. Securities and Exchange Commission), aby AriseBank zablokovala nabídku digitální měny AriseCoin. Není to poprvé, kdy se americký dozorový orgán rozhodl zastavit pochybné počáteční nabídky krypto měn. Jižní Korea a Čína také podnikly kroky k zákazu ICO k získávání peněz a i v mnoha dalších zemích se provádí potřebné regulace.

Reklamy, které budou porušovat nové rozhodnutí, budou zakázány nejen na Facebooku, ale také na Instagramu a v Audience Network. Rob Leather, jeden z technických ředitelů Facebooku, uvedl že tato politika je záměrně široká, aby Facebook získal čas potřebný ke zdokonalení procesu identifikace a potlačení zavádějící reklamy. Není to její finální znění, bude přezkoumána, ale zakročení bylo nutné z důvodu vyššího počtu firem, které nejednaly v dobré víře. Facebook si uvědomuje, že jejich nové rozhodnutí nemusí zachytit každou reklamu a povzbuzuje svou komunitu, aby nahlásila obsah, který porušuje jejich reklamní zásady.

Události tohoto týdne mají negativní vliv na cenu krypto měn a vyvolaly mnoho obav v řadách firem i investorů nejen v Americe, Evropě, ale i Asii. Nyní nezbývá než doufat, že Facebook brzy zdokonalí rozpoznávání podvodných reklam krypto měn. Do té doby budou muset seriózní firmy změnit strategii propagace, což bude pro ty, které pracovaly efektivně s reklamou na Facebooku, nelehkým úkolem.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře