Facebook zavádí nové standardní události a změny v reportování reklam

29. 11. 2018Novinky z Facebooku

Porozumět chování uživatelů, kteří provádějí akce skrze různé online a offline kanály, není snadné. Proto Facebook zavádí nové metriky a standardní události, aby firmám poskytl přehlednější reporty a pomohl jim přinést lepší obchodní výsledky.

Standardní události

Události (eventy) jsou akce, ke kterým dochází na vašich webových stránkách, ve vaší aplikaci nebo v osobním kontaktu. Standardní události představují komunikační cestu těchto akcí s Facebookem a je možné jich využít k optimalizaci cílení a měření.

Facebook nyní přidal 8 nových standardních událostí – Kontaktování, Přizpůsobení produktu, Přispění, Vyhledání lokality, Naplánování, Spuštění zkušebního období, Odeslání žádosti a Přihlášení odběru.

Pro firmy jsou standardní události velmi přínosné, protože vám pomůžou identifikovat, jaké online i offline interakce provádějí uživatelé s vaší firmou, a můžete tak lépe optimalizovat vaše marketingové strategie.

Kromě nových standardních událostí Facebook představuje i dvě specifické události pro aplikace Ad Click a Ad Impression, které mají za úkol přinést více informací o tom, jak lidé přicházejí do aplikace a jak na ni reagují.

Reportování reklam

Facebook zavedl změny i do reportování reklam. Uživatelé komunikují skrze různé kanály a tato rozmanitost v komunikaci musí být zohledněna i v oblasti reklamy. Z tohoto důvodu Facebook zavádí metriky z více kanálů, které oznamují náklady na akce na webu, mobilním telefonu i v offline aplikacích.

Nákupy v těchto třech kanálech jsou součástí jedné jediné nové metriky. V tomto duchu došlo i k redesignu sloupců ve Správci reklam. Dříve jste museli zvolit tři samostatné metriky, nyní můžete report získat pouze výběrem jedné metriky, která zahrnuje web, mobilní telefon a offline.

Zde jsou oficiální shrnuté změny v reportování na Facebooku:

Facebook bude nové nástroje zavádět postupně, proto je nemusíte mít na vašem účtu ještě k dispozici.

Pro více informací o problematice se podívejte na následující odkazy:

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře