Facebook zpřísňuje pravidla o nakládání s daty uživatelů

1. 4. 2018Novinky

V posledních týdnech oznámil Facebook důležité změny v nakládání s osobními údaji uživatelů. Reaguje tím na evropské nařízení GDPR i nedávný skandál se spolupracující agenturou Cambridge Analytica. Změny se týkají především marketingových partnerů.

Facebook chce v první řadě redukovat množství dat, která aplikace vyžaduje od uživatelů. Ujistil také, že lidé získají větší kontrolu nad informacemi, které na sociální síť zadávají. Na základě těchto aktualizací pak bude ještě přísnější, co se týče využívání dat pro reklamu na platformě, především informací od poskytovatelů dat třetích stran.

V následujících šesti měsících proto odstraní možnost používat Kategorie partnerů, což je řešení pro cílení reklam, které umožňuje třetím stranám nabízet cílení přímo na Facebooku. Zatímco využívání dat třetích stran je běžnou praxí v oboru a sociální síť věří, že v tomto směru zavedla dobrou ochranu, říká, že tento krok pomůže ještě více zlepšit soukromí lidí na síti.

Toto rozhodnutí může mít sice dopad na reklamy, ale Facebook hodlá na této fázi co nejvíce spolupracovat s inzerenty. Aby se minimalizovalo narušení kampaní, dá vám Facebook dostatek času, abyste si aktualizovali cílení. S ohledem na GDPR (obecné nařízení o ochraně údajů v EU) také vytvořil časový harmonogram:

  • 10. května – Po tomto datu již nebude možné vytvářet ani editovat kampaně pomocí Kategorie partnerů, které  jsou postavené na publiku z Velké Británie, Německa a Francie. Kampaně však budou moci pokračovat do 24. května.
  • 25. května – Facebook už nebude doručovat do Kategorií partnerů postavených na publicích z Velké Británie, Německa a Francie. Tyto možnosti cílení už nebudou vůbec k dispozici. Dostanete upozornění, abyste si před tímto datem aktualizovali všechna cílení zahrnující zmíněné kategorie.
  • 30. června – Poslední den pro vytváření nových nebo úpravu stávajících kampaní s použitím Kategorií partnerů mimo EU. Kampaně budou moci běžet až do 30. září.
  • 1. října – Všechny ostatní Kategorie partnerů už nebudou jako možnosti cílení k dispozici a Facebook přestane těmto publikům reklamy doručovat. I v tomto případě budete upozorněni na aktualizaci cílení.

Pro Facebook je ochrana osobních dat uživatelů to nejdůležitější, proto o jeho krocích v této oblasti během následujících týdnů a měsíců ještě hodně uslyšíme.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře