Facebook zvyšuje transparentnost vlastních publik

13. 2. 2019Novinky

Nový prvek pro Custom Audiences, který má zvýšit jejich transparentnost, poskytne uživatelům mnohem víc informací o inzerentech, kteří na ně cílí reklamu.

Facebook odhalil, že seznamy e-mailů a telefonních čísel, které používají inzerenti k tvorbě publik a následnému cílení reklam, se využívají poněkud nekonzistentně. Proto začne žádat inzerenty o potvrzení, že mají oprávnění tyto údaje na Facebook nahrávat pro reklamní účely.

Jestli to bude fungovat, nebo ne, je otázkou. Prozatím totiž Facebook spoléhá pouze na čestnost inzerentů a neplánuje žádnou jinou formu ověření. Současně ovšem začne informovat uživatele o tom, že se jejich údaje objevily v seznamu pro cílení reklam.

Foto: wersm.com

Od 28. února bude také k dispozici nová verze sekce „Proč se mi to zobrazuje?“, kterou najdete v menu u sponzorovaného příspěvku. Tato funkcionalita poskytne uživatelům víc podrobností o cílení, než jen obecné údaje jako věk, pohlaví a lokalita. Dozvíte se, kdy a kým byl seznam, který obsahuje vaše údaje, nahraný na Facebook, a jestli ho inzerent sdílel s partnery.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře