Fakturace na Facebooku: Jak probíhají a co vše je třeba splnit

23. 3. 2016Návody

Jak často Facebook strhává peníze z mého účtu? Jaké jsou možnosti fakturace? Co je to Credit Line a jaké podmínky musím splnit pro její získání? Vše o platbách za reklamu na Facebooku vám prozradíme v následujícím článku.

Platba za reklamu

Jak často bude Facebook strhávat peníze za vaši reklamu, do jisté míry záleží na platební metodě, kterou pro svůj reklamní účet zvolíte. Pokud ke svému účtu připojíte kreditní kartu, bude fakturace ovlivňována takzvanou mezní hodnotou pro fakturaci. Tuto hodnotu představují částky, při jejichž utracení vám budou strženy peníze za reklamy. Jedná se o 25, 50, 250, 500 a 750 USD.

Pokud v daném měsíci překročíte některou z mezních hodnot, Facebook vám vystaví faktury dvě. První při překročení mezní hodnoty stanovené pro aktuální měsíc a druhou na konci měsíce. Druhá faktura bude vystavena na částku, o kterou jste překročili původní mezní hodnotu.

Když v měsíci mezní hodnotu překročíte, automaticky pro vás platí v následujícím měsíci hodnota vyšší. Pokud tedy pro měsíc leden máte stanovený mezní limit 25 USD, ale utratíte 47 USD, v následujícím měsíci vám bude nastaven mezní limit 50 USD.

77

Zdroj: Facebook

V případě, že k vašemu reklamnímu účtu nemáte přiřazenou platební kartu, za reklamy budete platit prostřednictvím příkazu k úhradě z vašeho bankovního účtu. Za těchto okolností se vás mezní hodnota pro fakturaci netýká a za reklamy budete platit každý den.

U malých kampaní by byla tato denní fakturace neefektivní, proto pro ně Facebook stanovuje minimální hranici pro fakturaci 25 USD nebo uplynutí 7 dní.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Credit Line

Credit Line je speciální způsob fakturace, který Facebook nabízí velkým inzerentům. Abyste mohli platit za své reklamy tímto způsobem, musí být váš rozpočet pro inzerci minimálně 30 000 USD měsíčně. Fakturace následně probíhá pouze jednou měsíčně.

V případě, že se pro správu svých kampaní rozhodnete využít služeb marketingové agentury, sníží se požadovaný limit pro aktivaci Credit Line na 10 000 USD měsíčně. K nižšímu požadavku na rozpočet dochází zejména díky vysoké míře relevantnosti a důvěryhodnosti, kterou pro Facebook agentury představují.

Pokud podmínky vysokého rozpočtu na reklamy splňujete, stačí už jen kontaktovat Client Partnera Facebooku (například pomocí tohoto formuláře) a dodat následující dokumentaci:

  • Výpis z obchodního rejstříku
  • Účetní rozvahu
  • Výkaz zisků a ztrát
  • Odhad vašeho měsíčního rozpočtu pro facebookové reklamy
  • ID reklamního účtu
  • ID Business Manageru

Důležité je také počítat s tím, že v rámci Credit Line nelze fakturovat v českých korunách.

Na co si dát při fakturaci pozor?

Inzerent, který splní všechny výše zmíněné podmínky pro přidělení Credit Line, obdrží fakturační kredit. Tento kredit utrácí za své reklamy a následně mu je jednou měsíčně vyfakturována částka, kterou ze svého kreditu utratil. Fakturaci ve většině případů obdržíte do 6. dne následujícího měsíce se splatností 30 dní od vystavení.

Je potřeba dát pozor na to, aby se kredit nevyčerpal. Následně by totiž Facebook všechny reklamy zastavil.

Pokud by k této situaci došlo, můžete zkusit zažádat o navýšení kreditu. Zdali bude vaše žádost úspěšná, záleží zejména na vaší platební historii (včasném placení faktur).

Kde přehled fakturace stáhnout?

Ke všem svým fakturám a podrobným rozpisům jednotlivých položek, které vám byly naúčtovány, se dostanete prostřednictvím vašeho správce reklam.

billing

Zdroj: Facebook

Jaký z výše uvedených způsobů fakturace využíváte vy? Podělte se s námi v diskuzi.

V Business Factory pracuji na pozici Facebook Ads Specialist. Starám se především o výkonnostní kampaně našich klientů. Na Newsfeed.cz se s vámi budu dělit o nové vychytávky a best practices ze světa facebookové reklamy.

Komentáře