Instagram zveřejnil několik tipů pro marketéry, které jim pomohou zlepšit vizuální prezentaci, připravit se na svátky a lépe prodávat produkty na Instagramu. Cílem těchto průvodců je pomoci firmám využít správně potenciálu, který jim Instagram nabízí před hlavní nákupní sezónou.
Statistiky uvádějí, že 80 % uživatelů sleduje na Instagramu alespoň jednu firmu, 60 % jich pravidelně hledá a objevuje nové produkty právě na této síti a 75 % uživatelů díky obsahu na Instagramu navštívilo web, zakoupilo produkt nebo kontaktovalo značku. Instagram je velmi častým a důležitým kanálem pro komunikaci mezi firmami a (potenciálními) zákazníky.
Pojďte se podívat na tři hlavní oblasti, kterými se Instagram zabývá ve svých tipech:
1. Jak zlepšit vizuální prezentaci
První průvodce ukazuje základní body, jak pracovat s kompozicí obrázků nebo jaký obsah zařadit do vašeho publikačního plánu, aby byl pro uživatele atraktivní a přínosný. Instagram také radí, jak správně fotit a upravovat fotografie, a představuje 5 základních editačních technik fotografií a videí.
Vybrali jsme vám pár tipů, jak být kreativnější a jaký obsah publikovat:
- Jedním z důležitých kroků je nebát se ukázat zákulisí vašeho podnikání, kdo je váš tým, jak pracujete, jak tvoříte produkty nebo jak chystáte služby.
- Instagram doporučuje vytvářet příspěvky, které budou informovat uživatele o uvedení nových produktů na trh. V této souvislosti Instagram připravuje i nové nástroje.
- Pro uživatele je velmi užitečný obsah, který ukáže, jak používat vaše produkty a služby. Můžete připravit různé návody a praktické video manuály.
- Dále Instagram v manuálu popisuje, jak pracovat s událostmi, které pořádáte, nebo s referencemi od zákazníků.
Další zajímavé rady najdete v kompletním znění průvodce.
2. Jak se připravit na svátky a jak jim přizpůsobit nejen publikační plán
Druhý návod, který Instagram představil, se zabývá tím, jak se připravit na nadcházející sezónní kampaně a jak využít potenciálu svátků ve prospěch vašeho podnikání. Součástí průvodce je i ukázka kalendáře a prázdná šablona, která vám pomůže sestavit publikační plán.
Vánoční svátky se blíží, a proto nezapomeňte naplánovat vaši propagaci s předstihem. Co vám může dále pomoct?
- Stanovte si svůj cíl SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant a Time-bound). Dobře specifikovaným cílem může být například oslovení nových zákazníků s 5 % nárůstem sledujících po dobu dvou týdnů nebo zvýšení návštěvnosti webu o 10 % za měsíc.
- Vyhodnoťte, které fotografie a videa s tematikou svátků měly u vašeho publika úspěch, a podpořte je i finančně.
- Vyberte publikum na základě vašich cílů. Můžete si sice zvolit automatické publikum přes volbu Promote, kde Instagram bude vaši reklamu cílit na osoby podobné vašim současným followerům, ale vyzkoušejte i specifikaci vlastního publika podle pohlaví, zájmů a věku.
- Nezapomeňte průběžně sledovat výkon i výsledky vašich kampaní a porovnávat je s vašimi cíli.
Přečtěte si i další zajímavé tipy.
3. Jak prodávat produkty na Instagramu
Třetí průvodce se zabývá prodejem produktů na Instagramu. Obsahuje tipy, jak představovat nové produkty, jak prodávat ty stávající a jak pracovat se strategiemi při uvedení zbrusu nových produktů na trh.
Instagram zveřejnil několik tipů pro prezentaci vašich produktů:
- Ukažte uživatelům zákulisí tvorby produktů, komunita ráda vidí autentičnost a pozadí firmy.
- Informujte pravidelně vaše publikum o novinkách, jako jsou nové produkty v prodeji.
- Kontrolujte, zda vás uživatelé označují ve svých příspěvcích, a pokud ano, požádejte je o povolení ke sdílení jejich příspěvku nebo příběhu. Ostatní pak uvidí vaše spokojené zákazníky a může je to motivovat k dalšímu nákupu.
Prostudujte si další tipy. V nedávně době podobného průvodce zveřejnil i Facebook.