Meta se snaží využít růstu soukromých zpráv ve svých aplikacích a získat z nich užitek pro firmy, které se na jejích platformách propagují. Proto teď na Instagramu testuje nový nástroj, který umožní zvýraznit produkty v konverzacích.
V průběhu poslední doby se chování uživatelů na sociálních sítích změnilo. Uživatelé dříve publikovali do feedu nebo veřejných Stories, dnes místo toho stále častěji přecházejí k zasílání soukromých zpráv.
O to se Meta snaží opřít pomocí nových nástrojů, jako jsou například nedávno spuštěné kanály skupinových zpráv Channels na Instagramu.
A nyní přichází s dalším způsobem, jak tento posun monetizovat. Na Instagramu nově najdete možnost propagovat produkty ve skupinových chatech.
Po kliknutí na výzvu Prodat produkty, která se některým uživatelům již zobrazuje, se dostanete k rychlému procesu vytvoření seznamu produktů.
Zatím není jasné, jestli se novinka bude vztahovat pouze na firemní uživatele a/nebo pouze na skupinové chaty. V podstatě se ale jedná o zjednodušený kanál reklamy, svou podobou a možnostmi specifický právě pro rozhraní IG Direct.
Novinka jde také ruku v ruce s reklamami, které umožňují proklik do zpráv, což je podle Mety jeden z nejrychleji rostoucích reklamních formátů. Možnosti komunikovat s firmami v soukromých chatech na Facebooku a Instagramu využívá stále více uživatelů. Dá se proto předpokládat, že v tomto směru bude Meta pokračovat a v následujících měsících můžeme očekávat další experimenty s monetizací zpráv.