S přicházející vánoční sezónou zveřejnil Facebook několik nových tipů, jak vytvořit reklamní sdělení, díky kterému zvýšíte úspěšnost vašich kampaní. Ukázal také, jak má v praxi vypadat efektivní reklama a poskytl vzorec pro vytvoření účinného reklamního sdělení.
Správně pojaté sdělení v reklamách je klíčem k budování povědomí o značce a zároveň zvyšování prodejů. Co ale funguje nejlépe na Facebooku a Instagramu? Tady je TOP 5 tipů přímo od sociální sítě:
1. Dejte značce hlas
Facebook doporučuje, abyste značku personalizovali a přizpůsobili její hlas obchodním cílům i publiku. Řada firem slaví na sociálních sítích úspěch právě tím, že je tón jejich sdělení unikátní, konzistentní a mluví s cílovou skupinou vhodným způsobem.
2. Umístěte produkty
Facebook a Instagram jsou vizuální platformy. Je tedy důležité, abyste v reklamní prezentaci používali také vizuální prvky.
Produkty umístěte dopředu a doprostřed, aby vaše publikum vědělo, co inzerujete a proč. Můžete také uvést slogan nebo jiné sdělení, které je pro vaši značku typické, aby si ho zákazníci začali spojovat s produkty.
3. Řekněte to slovy
Proč jsou vaše produkty jedinečné? Čím se liší od ostatních? A jaké výhody získají vaši zákazníci? To jsou zásadní otázky, na které v reklamním sdělení odpovězte. Představují totiž důležité prvky, které ovlivňují nákupní rozhodování.
4. Přizpůsobte i balení
Zabalte produkty do jedinečných obalů, které souvisí s vaší značkou, zvýší zákaznický prožitek a produkt v nich vypadá jako skutečný dárek – na to zákazníci před Vánocemi slyší.
Přidejte k němu také personalizované prvky. Například ručně psané přání je jednoduché a přitom tolik efektivní. Ukažte, že vám na zákaznících záleží.
5. Utrácejte strategicky
Jak nejlépe zvýšit povědomí o značce? Využijte v reklamách retargeting, který pomůže „rozhýbat“ k nákupu ty, kteří už o vaši značku projevili zájem. Když se zaměříte na lidi, kteří vás znají, dáte jim další příležitost zvážit koupi vašich produktů.
Retargeting je totiž vysoce efektivní reklamní metoda. Některé průzkumy ukazují, že zákazníci provedou konverzi o 70 % pravděpodobněji, pokud je znovu zasáhne reklama.
V praxi
V souvislosti s tím poskytl Facebook také několik praktických příkladů, jak by měla vypadat efektivní reklama:
A nakonec nabídl vzorec pro vytvoření úspěšného reklamního sdělení:
Podrobnosti si přečtete na blogu Facebooku.