Jak funguje proces kontroly reklam na Facebooku?

24. 5. 2021NávodyNovinky

Facebook nastínil proces schvalování reklam, aby inzerentům poskytl větší transparentnost, jak jeho systém funguje. Dozvíte se například, proč vaše reklamy Facebook zamítl nebo proč je začne kontrolovat znovu, i když jsou už aktivní.

Facebook k této problematice zveřejnil nový přehled. Díky němu získáte kontext, který vám pomůže lépe porozumět kontrolnímu procesu a vyhnout se případným přešlapům, které by mohly ovlivnit to, jestli vaše reklamy schválením projdou či nikoliv.

Schvalovací proces Facebooku je vytvořený tak, aby dokázal zkontrolovat všechny reklamy předtím, než je pustí do světa. Facebook při něm uplatňuje zásady inzerce na miliony reklam, které běží v jeho aplikacích. Pokud spouštíte reklamy na různých platformách, které spadají pod Facebook, například na Instagramu, musí vaše reklamy splňovat i zdejší zásady komunity.

Zdroj: Facebook

Facebook se při schvalování reklam opírá především o automatizovanou technologii a strojové učení. Manuální kontrola reklam probíhá minimálně.

Zde se můžete podívat, jak to funguje:

Zdroj: Facebook

Přestože je kontrola reklam obvykle dokončena do 24 hodin, může se stát, že v některých případech potrvá déle nebo se reklamy začnou znovu kontrolovat i poté, co jsou aktivní. Sami také můžete požádat o novou kontrolu reklamy (v případě, že bude zamítnuta, ale vy s tím nesouhlasíte). Zde už ji neschvaluje robot, ale speciální tým individuálně.

Nejčastějšími důvody, proč vám Facebook reklamu zamítne, je kvůli tomu, že vám omezil reklamu již několikrát předtím, z důvodu porušení zásad anebo proto, že někdo vaše reklamy nahlásil, tedy souhrnně kvůli vašemu negativnímu „chování“.

I tyto situace a individuální kontrolu reklam se však do budoucna snaží Facebook plně automatizovat.

Pro více podrobností se podívejte na blog Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře