Jak na 3D příspěvky na Facebooku

27. 2. 2018Návody Novinky

Že Facebook umožní sdílet 3D příspěvky, přislíbil už loni na podzim. Nyní ta doba nastala a vy můžete obohatit své publikum o zajímavý a interaktivní obsah. Dobrá zpráva je, že (téměř) nic speciálního k tomu nepotřebujete. Facebook totiž spustil podporu standardních formátů pro 3D posty (JPEG pro 3D).

Jak na to

Pokud chcete na Facebooku zveřejnit 3D model, můžete to udělat 3 způsoby:

  • použijte aplikaci podporovanou novým Facebook API
  • sdílejte odkaz z webové stránky, která podporuje sdílení tohoto formátu na Facebook
  • nahrajte 3D složku z vašeho počítače na Facebook (to je nejjednodušší varianta)

3D obsah má podporu Graph API, takže vytváření a sdílení příspěvku v tomto formátu je otázkou jednoho kliknutí.

Nový tag Open Graph rovněž umožňuje, aby se 3D model z webových stránek automaticky objevil v tom stejném formátu i na Facebooku. Pokud k vytváření používáte nějaký software (například 3D Creator od Sony), můžete soubory jednoduše vzít a přetáhnout je do Facebooku a okamžitě z nich připravit příspěvek.

Nový nástroj

Možnosti nabízí také export z nástroje gITF 2.0, který 3D objekty obohatí o více textur, světla a realistické renderovací techniky. K dispozici jsou také různá pozadí. To všechno se následně do detailu zobrazí v příspěvku na Facebooku.

Pokud máte 3D model, ale není to gITF 2.0, můžete použít konvertor GitHub. Pokud vytváříte objekty ve virtuální realitě, můžete je sdílet na Facebook přímo z webové galerie Oculus Medium, podobnou platformu brzy spustí také Google (Poly).

Ukázky z praxe

Možnosti 3D příspěvků na Facebooku už využila řada společností. Podívejte se, jak si s nimi pohrálo Lego:

Sony:

Nebo Wayfair:

Jakmile Facebook vychytá všechny mouchy a 3D dosáhne dokonalosti, do světa virtuální reality na sociální síti to bude už jenom krůček.

Podrobnosti o 3D příspěvcích najdete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře