Jak na analytiku měření aplikací ve Facebook Analytics

7. 1. 2018Návody

Všichni jste už asi zaznamenali nové Facebook Analytics. Pro řadu lidí zatím nepřinášejí mnoho nového, co nemohou najít jinde. Nyní však pro vás máme ukázku něčeho, co vám může vytrhnout trn z paty, pokud děláte propagaci mobilní aplikace.

To, že lidé na mobilu nakupují stále častěji, je prostý fakt, a proto se množí případy, kdy je potřeba vytvořit reklamu nejenom na instalace aplikace, ale také na podporu nákupů v aplikaci. Na to je nejúčinnějším prostředkem dynamická reklama, kterou známe již z podpory e-shopů na počítači. O tom, jak DPA využít na mobilech, jsme psali již dříve, a proto se nyní podíváme na to, jak ve Facebook Analytics zjistit, zda vše měří správně a co všechno se tam můžete dozvědět.

Dynamické reklamy ukazují uživatelům produkty, které si dříve prohlíželi. Pro měření na webu slouží Facebook Pixel a pro kontrolu toho, že pixel odesílá správné eventy se správnými údaji, slouží Pixel Helper. Stejně jako Pixel pomáhá SDK u mobilních aplikací. Eventy umožňují správné měření vašich kampaní a optimalizaci na správné cíle. Můžete také snadno vytvořit Custom Audience z App Eventu a zacílit na lidi, kteří si například prohlédli ve vaší aplikaci určité zboží za posledních 90 dní, a oslovit je s nabídkou.

V mobilní aplikaci však nemáte Pixel Helper. Otestovat tak správné odesílání eventů je proto o něco těžší a využít k tomu lze právě Facebook Analytics. Nejsnáze se k analytice pro aplikaci dostanete přes Business Settings v Business Manageru, kde u své aplikace naleznete odkaz View Analitics.

Hned na Dashboardu naleznete spoustu informací o chování zákazníků a výkonu aplikace, ale také velmi užitečné tipy – třeba že v pátek tráví lidé v aplikaci nejméně času nebo že v některém městě máte nižší revenue. S tímto můžete dále pracovat a například dané město z cílení reklam vyloučit a nespouštět nové kampaně v pátek.

Více těchto tipů naleznete v nové sekci Insights.

To nejzajímavější z pohledu měření naleznete v záložce Events. Zde totiž uvidíte, jaké eventy se vám v aplikaci odpalují, v jakém počtu a jaké informace odesílají. Správnost měření tak můžete srovnat například s tím, jak vám měří nákupy v aplikaci jiné nástroje.

V záložce Events Debugging naleznete něco ještě zajímavějšího – jak se jednotlivé eventy odpalují v reálném čase. To přináší řadu zajímavých možností:

  • Můžete sledovat, co vaši zákazníci v aplikaci dělají.
  • Můžete vyfiltrovat určitý event a zkontrolovat, zda odesílá správné informace.
  • Můžete si vyfiltrovat pouze váš telefon a zkontrolovat tak, zda se eventy odpalují ve správnou chvíli a odesílají, co mají.

Pro získání ID vašeho telefonu použijte aplikaci The identifier z AppStoru pro iOS nebo aplikaci TapSense Get IDFA z Google Play pro Android.

Mějte na paměti, že Event Debugging neukazuje data do minulosti, ale pouze od chvíle otevření stránky. Události by se měly objevit v Event Debuggingu do 30 sekund. Občas je nutné udělat refresh pomocí tlačítka ve Facebook Analytics.

V ROI Hunteru pracuji jako senior client partner a vytvářím strategie pro naše klienty na Facebooku a v Google Ads. Jsem digitální marketér s více než 5letými zkušenostmi v různých vertikálách. Těší mne učit se a sdílet tyto znalosti s kolegy a klienty.

Komentáře