Jak na Custom Conversions

24. 3. 2016Návody

Custom Conversions jsou relativní novinkou, která vám umožní sledovat vámi definované konverze. Přestože jsou již nějakou dobu k dispozici, mají zatím jen hrstku pokročilých uživatelů.

O Custom Conversions jsme vás například informovali v tomto článku. Nejsou však to samé jako Facebook pixel. Jedná se o navazující funkcionalitu, která s pixelem úzce souvisí.

Jednou z nejzajímavějších možností, které nabízí, je vytvoření vlastní akce. Pokud už používáte standardní události, ale chcete si je více personalizovat, budou pro vás Customs Conversions dokonalým pomocníkem. I přesto, že zejména pro e-shopy zůstanou nejpoužívanějšími a nejužitečnějšími událostmi viewContent (zobrazení produktu), addToCart (přidání do košíku) a Purchase (dokončená objednávka), můžete si pohrát s optimalizací či vytvořit a sledovat jiné, například nákup v konkrétní kategorii nebo podle hledaných výrazů.

Pokud se pravidla pro adresy URL pro váš web nehodí, můžete si vlastní konverze vytvořit také z událostí a přidat parametry.

Tvorba

Jak začít s Custom Conversions? Postup se hodně podobá tvorbě Website Custom Audience. Předpokladem je, že na webu již máte nainstalovaný základní Facebook pixel. V tom případě už není nutné na web nic dalšího přidávat.

1. Přejděte do Správce reklam a najděte možnosti Nástroje a poté Vlastní konverze.

9

2. Klikněte na Vytvořit vlastní konverzi.

3. Přidejte adresu URL (nebo její část), která odpovídá vaší vlastní konverzi. Tím můžete cílit na uživatele, kteří navštívili košík e-shopu (adresa bude obsahovat část /kosik.php), hledali určitý výraz, zaregistrovali se na váš seminář a podobně. Výraz http nebo https uvádět nemusíte.

qwer

Nezapomeňte vybrat kategorii.

vlastni

4. Po vybrání kategorie klikněte na možnost Další a pixel pojmenujte, popište a případně přidejte hodnotu konverze.

qw

A máte hotovo.

17

Reklama

Nyní si můžete vytvořit reklamu. Vyberte svou vlastní konverzi, pro kterou budete optimalizovat a kterou budete sledovat.

123654789

Reporty

Reporty pak najdete přes možnost Sloupce Přizpůsobit sloupce.

8

Klikněte na možnost Weby, kde byste měli najít svůj Custom Conversion pixel.
7

Příklady

Custom Conversion můžete použít kromě sledování dle hledaného výrazu například i ke stažení dokumentů v PDF (ceník, e-book). Pro kliknutí na odkaz v tomto případě vytvoříte vlastní event download a jako parametr pošlete URL souboru. Podle eventu a URL adresy si pak nastavíte konverzi. Jako další se nabízí třeba odebírání newsletteru, stažení voucheru a podobně.

Nevýhody

Tato novinka bohužel disponuje i několika mínusy. Věříme ale, že s tím, jak bude její popularita narůstat, tyto nevýhody nakonec zmizí. Zatím je však dobré dávat si pozor při samotné tvorbě custom pixelů, protože po vytvoření nejdou změnit (můžete pouze upravit název) ani smazat. Custom Conversions mají navíc omezený počet. Můžete jich mít jen dvacet pro jeden reklamní účet.

Více o Custom Conversions najdete také v nápovědě na Facebooku, už i česky.

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře