Jak už jistě všichni víte, od 30. září mohou všichni markeťáci v ČR vyzkoušet reklamy na Instagramu. Je ale opravdu na co se těšit? Měli jsme v Business Factory možnost tento kanál vyzkoušet na vlastní kůži jako první v ČR a můžeme s čistým srdcem říct – těšte se, bude to velké!
Instagramové kampaně jsou bohužel zatím omezeny jen na tyto cíle – shlédnutí videa, stažení mobilní aplikace a to, co bude zajímat většinu – kliknutí na stránku. V našem případě bylo cílem stažení mobilní aplikace, ke kterému byly reklamy optimalizovány.
Nevíte? Testujte
Instagram Ads lze vytvořit jako standardní Facebook reklamu přes Power Editor, kde si v umístění reklamy zvolíte právě Instagram. My jsme ale použili ROI Hunter, který spolu se všemi standardními formáty reklamy na Facebooku umožňuje nově vytvářet reklamy i pro Instagram. Navíc nabízí některé pokročilé funkce, díky kterým jsme měli usnadněnou práci.
Vzhledem k tomu, že jsme netušili, co bude fungovat a co ne, nezbývalo nic jiného než testovat. V ROI Hunter jsme si nastavili pravidla, která automaticky kontrolovala všechny reklamy a vypínala ty, které měly vysoké CPI (cena za instalaci). Díky tomu jsme byli schopni bez obav a snadno otestovat stovky různých kreativ, které se lišily nejen obrázkem, ale také messagingem vzhledem k cílové skupině. A výsledek?
Kampaně na Instagramu běžely spolu s běžnými Facebook Ads v Austrálii, Kanadě a USA. V následující tabulce je uvedeno podrobné srovnání výsledků obou kanálů. Jak je vidět, Facebook dostal v tomto případě docela na frak.
Země |
Objem instalací |
CPI |
||
Instagram Ads |
Facebook Ads |
Instagram Ads |
Facebook Ads |
|
Austrálie |
2333 |
165 |
2,31 USD |
3,26 USD |
Kanada |
2514 |
416 |
1,44 USD |
2,79 USD |
USA |
9166 |
85 |
0,96 USD |
1,15 USD |
Co je klíčové pro úspěch na Instagramu?
Říká to Facebook a my to můžeme jen potvrdit. Alfou i omegou instagramových kampaní jsou obrázky. Instagram, více než jakékoli jiné sociální médium, těží ze své vizuální povahy. Uživatelé vnímají mnohem více obrázky než samotný text. Podle našeho očekávání, nejlepší výsledky měly reklamy, které vypadaly jako skutečné příspěvky. Použitím Instagram filtrů a hashtagů lze docílit větší autentičnosti reklam, za kterou se vám pak uživatelé odmění vyšším CTR. Za všechny pár úspěšných příkladů ze světa:
Také testování různých typů cílení a messagingu je velmi důležité. Zvláště u nového média, jako je Instagram. Závěrem musíme říct, že neexistuje žádný osvědčený návod, který by bez výjimky fungoval. Proto testujte a testujte. Budeme moc rádi, když se s vašimi výsledky podělíte v diskusi.