Jak na Reels videa, která zaujmou

22. 2. 2021Návody

Instagram zveřejnil nové tipy, které vám pomohou vytvářet efektivnější a zajímavější Reels videa. Pokud Reels ještě nepoužíváte, doporučujeme udělat změnu. Je totiž zjevné, že Instagram je začíná prioritizovat před ostatními video formáty. Instagram zároveň začne omezovat dosah těch videí v Reels, která jsou sdílená odjinud.

Preference Reels je také možná důvodem, proč běžné příspěvky a Stories zaznamenávají menší dosah než obvykle. Proto zkuste experimentovat s Reels. Mohou pro vás být novou cestou, jak maximalizovat engagement na Instagramu.

Abyste z nich dostali to nejlepší, Instagram nabízí nové tipy, kterými se můžete inspirovat. Tipy „Co ne“ také skutečně dodržujte, protože Instagram oznámil, že pokud Reels videa nesplní tyto požadavky, nebude je doporučovat ostatním uživatelům, kteří vás ještě nesledují.

Co ano?

  • Podněcujte tvorbu. Dejte uživatelům najevo, že se mohou zapojit a tvořit společně s vámi.
  • Sdílejte originální a autentický obsah. Natáčejte nativní Reels kamerou.
  • Používejte hudbu z Reels knihovny nebo vaši vlastní autorskou. Stejně tak jsou užitečné audio nástroje, které máte v aplikaci k dispozici.
  • Tvořte relevantní obsah s aktuálními tématy.
  • Cílem videa by měl být WOW nebo LOL efekt.
  • Vtáhněte diváky rychle do děje. Čím více budou fascinovaní, tím lépe.
  • Zapojte zábavu, momenty překvapení nebo dějové zvraty.
  • Vytvářejte inspirativní videa. Nastartujte například nový trend, ke kterému se ostatní mohou přidat.
  • Používejte kreativní nástroje. Například filtry nebo efekty.
  • Používejte vertikální formát videí.
  • Držte se zásad komunity, které Instagram vyžaduje.

Co ne?

  • Nepřidávejte hudbu, které nepochází z instagramové knihovny, pokud nemáte povolení autora.
  • Nepoužívejte odkazy a zkopírovaný obsah z jiných sítí. Instagram chce zabránit sdílení především z aplikace TikTok.
  • Nenahrávejte málo kvalitní nebo rozmazaná videa.
  • Nepoužívejte videa, která mají vodoznak.
  • Nenahrávejte videa, která mají kolem sebe viditelný okraj či rámeček.
  • Nepoužívejte videa, která jsou z větší části překrytá textem.
  • Neopomeňte dějovou linii.
  • Nevytvářejte obsah, který jde proti pravidlům komunity, například projevy nenávisti či graficky ztvárněné násilí.

Zejména originální obsah natočený přímo pro Instagram Reels je klíčový. Autenticitu obsahu Instagram zdůrazňuje i v nedávné novince, kdy ohlásil, že zastaví sdílení příspěvků také v rámci své vlastní sítě.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře