Jak na reklamy v Messengeru

2. 8. 2017Návody

Před nedávnem umožnil Facebook inzerovat v rámci Messengeru. My jsme tuto příležitost vyzkoušeli na jednom z našich účtů a nyní vám přinášíme bližší pohled na možnosti nastavení. A samozřejmě se podělíme i o výsledek.

Facebook spustil reklamy na komunikační platformě Messenger v polovině července. Tato novinka prozatím není přístupná pro všechny účty, Facebook ji stále testuje na omezeném počtu inzerentů, mezi něž patříme i my. Postupně by ji však měl zpřístupnit všem. Co jsme se díky testovačce dozvěděli?

Nastavení kampaně – tipy a triky

Reklamy pro Messenger je možné vytvářet jak ve Správci reklam (Ads Manageru), tak v Power Editoru. Reklama se bude zobrazovat na hlavní stránce mobilní aplikace. Pokud používáte automatické umístění, bude Messenger zahrnut i zde bez nutnosti dalšího nastavování. Jde o doplňkový placement, podobně jako Audience Network, a proto není možné použít Messenger samostatně, ale pouze v kombinaci s umístěním minimálně v kanálu vybraných příspěvků na mobilech.

Reklamní účel

Pokud budete chtít využít reklamu na hlavní stránce Messengeru, musíte hned v prvním kroku nastavení kampaně vybrat objective “Návštěvnost” nebo “Konverze”. U ostatních typů kampaní prozatím není umístění v Messengeru povoleno.

Umístění

V oddílu “Umístění” vyberte možnost “Upravit umístění”. Zda máte k reklamě v Messengeru přístup, poznáte podle samostatné záložky “Messenger”. Jestliže používáte českou verzi Správce reklam, nenechte se zmást položkou “Bydliště”. Jde totiž o doslovný překlad anglického slova “Home”, které je však v tomto kontextu myšleno jako hlavní stránka aplikace.

Formáty

Při vytváření samotné reklamy si v náhledu reklamy vyberte poslední možnost “Hlavní stránka Messengeru” (tady už je překlad z angličtiny naštěstí v pořádku). Reklama v Messengeru totiž vypadá trochu jinak než v kanálu vybraných příspěvků. Je tady mnohem méně místa na titulek, protože Call to Action tlačítko zabírá více místa.

Zvláště pokud chcete použít rotující formát, rozmyslete si, jakou kombinaci titulku a tlačítka zvolíte. Prozatím je v Messengeru možné použít formát Jeden obrázek (Single Image Ads) nebo Rotující formát (Carousel Ads). Videa, prezentace ani kolekce nejsou podporovány.

A výsledky? Zatím nic moc

Messenger jsme testovali v kampani se zaměřením na konverze a používali jsme formát Single Image Ads. Ve srovnání s umístěním v kanálu vybraných příspěvků na mobilech je patrné, že reklama se v Messengeru zobrazuje zatím velmi omezeně. Z celkových 60 000 zobrazení připadlo Messengeru pouze 72 a jeden proklik z celkových 319.

Hlavním důvodem je, že většina uživatelů Messengeru v České republice nemá reklamy v aplikaci zatím dostupné. Jedná se stále o novinku, kterou bude Facebook postupně rozšiřovat mezi všechny uživatele.

Facebook v poslední době pracuje s reklamou v Messengeru poměrně intenzivně a vidí v něm jistý potenciál, proto věříme, že se postupem času stane plnohodnotným umístěním.

Již několik let se zabývám online marketingem, a to jak pro velké firmy, tak pro malé klienty. Nyní spolupracuji s Business Factory, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku a Instagramu pomocí platformy ROI Hunter. Ráda cestuji a získávám nové zkušenosti.

Komentáře