Jak propagovat příspěvek na Instagramu

7. 4. 2017Návody

Jeden z nejčastějších dotazů, které v posledních dnech dostáváme, je, jak propagovat příspěvek přímo v prostředí Instagramu. Připravili jsme proto jednoduchý step-by-step návod, jak propagace na obrázkové sociální síti probíhá. 

Nejdříve je nutné mít svůj účet na Instagramu převedený na firemní profil. Pokud firemní profil nechcete mít trvale, je možné ho poté opět převést zpět na osobní. Pokud máte převedeno, můžete se pustit do nastavení reklamy.

1) Vyberte si ve svých příspěvcích na Instagramu ten, který chcete propagovat. Abyste mohli příspěvek podpořit, musíte mít na facebookové stránce, ke které se instagramový účet váže, roli alespoň jako inzerent. Zároveň je nutné instagramovou aplikaci autorizovat na Facebooku.2017-03-07 10.57.35

Pokud tomu tak je, uvidíte u příspěvku na Instagramu možnost propagace a zobrazení přehledů.2017-03-07 09.42.02

2) Zvolte si, co bude účelem příspěvku – zda chcete přivést uživatele na web, nebo aby vás kontaktovali. 2017-03-07 09.42.09Zároveň zvolte tlačítko k výzvě, které se jim bude pod příspěvkem zobrazovat.

2017-03-07 09.42.14

2017-03-07 09.42.19

3) Vyberte cílovou skupinu pro vaši reklamu.

2017-03-07 09.42.26

Na výběr je však jen základní demografie a zájmy.

2017-03-07 09.42.40

4) Zvolte rozpočet, délku trvání propagace a platební metodu. Toto je trochu záludné. Pokud nechcete propagaci dělat ze svého účtu, ale z účtu klienta, musíte zpět do nastavení vašeho profilu. Tam naleznete možnost platby a vyberete si reklamní účet, ze kterého chcete propagaci dělat. Platební metoda se pak upraví dle reklamního účtu.2017-03-07 09.48.33

Pokud se nyní vrátíte k nastavení propagace, bude si Instagram pamatovat veškeré předešlé nastavení. Nyní si již můžete zvolit částku, za kterou chcete příspěvek propagovat. Dejte si pozor na měnu! Občas se také stane, že částku nelze vepsat. Napište si ji proto například do zprávy a pak ji sem celou zkopírujte. Nakonec nezapomeňte zkontrolovat, zda je objednávka v pořádku.2017-03-07 09.49.54

Následně se můžete pokochat náhledem vaší reklamy.

2017-03-07 09.45.50

5) Poté, co nastavení reklamy dokončíte, reklamní příspěvek uvidíte i ve vašem reklamním účtu v Business Manageru.

Screenshot(111)

Nyní je však důležité upozornit, že za propagováním příspěvku vznikne příspěvek nový, který bude od nuly sbírat interakce. Ty vám tedy budou přibývat u reklamního příspěvku, nikoliv u příspěvku vypublikovaného na vašem profilu.

Nabízí se proto otázka, proč dělat propagaci příspěvku na Instagramu a nepoužívat klasickou reklamu přes reklamní účet v Business Manageru, kde máte větší možnosti cílení i optimalizace. Co si o podpoře příspěvků na Instagramu myslíte vy?

Sdílejte článek!
Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře